valpar: Pudel/BorderColliemix,
Min fina blandrastik har fått 5 svarta Valpar som nu är 4 veckor. Två av dem är redan tingade, tre är kvar. Du kan se på mina foton här på iFokus på min sajt. Jag säljer dem enbart till seriösa köpare som vet med sig att de vill ta hand om en hund i ca 13 år, att de har rutiner och tid för ett sällskapsdjur. 1500kr i handpenning som inte återbetalas vid ångerköp, + 2500kr vid avhämtning.
Den vuxna hunden blir ungefär 55 cm hög över ryggen, 20 kg, pälsen lockig och mjuk.
Valpen kan hämtas söndag 7 december. Då kommer den att vara avmaskad, veterinärbesiktigad och ID-chippad.
Ta kontakt genom PM

Hoppas att du hittar bra hem till alla valparna =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag har så klart lagt in annons på blocket också, men attans vad svårt det är att veta om folk är seriösa?
Jag hörde om en ormägare som köpte Valpar till sitt gosedjur, huvaligen, vad jag rös, när jag hörde det!
Då förstod jag att jag ville höja priset, fast nu ligger det på 4000kr per st. Det måste väl vara ok?

vad är det för storlek på pudeln?
har ni parat pudel + bc?
hur gick parningen till?

Som sagt, du kan titta på mina foton på sajten. Vad då hur gick parningen till??

Lycka till med att hitta bra hem till dina söta små;)
#3 Pappan är en vit storpudel (#0 Hoppas att det inte gjorde något att jag svarade i ditt ställe, har läst på din sida)
#0 Kanske vore bra att nämna den tredje rasen i kullen också, alltså att mamman till dom söta valparna är BC/Engelsk Springer Spaniel. =)

Alla fyra Valpar är nu tingade, den femte behåller jag själv.
Två genom blocket, två genom bekannta.
Det känns bra. De verkar få komma till bra ägare, alla.
Men vad svårt det kommer att bli att lämna dem, och så tomt det kommer att kännas.
Om en vecka är det dags. Det gick verkligen fort, så ni som har smått: passa på och njut medan tid är…..

#7 Ja usch jag oroar mej redan för den dan då mina pluttar skall flytta:( men som sagt var man får njuta av den korta tiden man får ha de alla:)

#7 ja, jag ska snart lämna ifrån mig mina pluttar också. Känns hemskt men det känns som om det är bra hem de kommer till. ! valp hamnar inom släkten så den kommer jag få träffa en del och 1 ska vi behålla. Men det känns som jag fått bra kontakt även med de andra. Problemet är ju att man fäst sig så i de små gullungrna.
Jag njuter varje dag med kel och bus. Mamma Leija däremot är trött på dem ibland.

#9 Ja mammorna e nog de som säkert tycker det blir skönast;)

Då var det dags. Har just varit hos veterinären, alla gick genom besiktningen utan anmärkning 
Vaccinerade, chippade och trötta ligger de nu o sover. En blev hämtad direkt så nu är de bara fyra, en går på lördag och sen droppar det av undan för undan. Du, vad stilla det ska bli.
Första trimningen är också klar, de ser ut som små svarta pudlar. Det verkar bli så, faktiskt, att pudelpälsen blir domninant hos alla 5. Den växer som bara den, och inte ett strå verkar de fälla heller, så då blir det att ta fram trimmarn lite då o då.

#11 jo lugnt och stilla brukar det bli då alla flyttat, nästa kusligt lugnt.
Kan du inte lägga ut lite bilder på hur de ser ut nu då de blivit lite större =)
_**/Mvh Anne

Det finns lite nya foton på mina album på sajten..

#13 kikade precis in och det är hemskt vad söta de är 
_**/Mvh Anne