Varghybrider
Jag bor i östra Sörmland vi har helt plötsligt fått varg som stryker runt vår gård. Vargen till och med går in i byn och runt i villa trädgårdar. Konstigt varg beteende tycker jag.
Det går en hel del rykten om att det skulle vara varghybrider som lever ensamma och agerar lite konstigt.
Är det någon här inne som vet något om varghybrider?
Det jag vet är att det är olagligt att köpa eller avla med varg sedan 1998. Alla som är födda före det får man ha. Men de är ju snart rätt hög ålder på dem som är lagliga.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Har hört att de kan söka sig till bebyggda områden om det finns löptikar där eller om det är ont om mat i deras vanliga revir så de måste söka sig till andra områden där det finns mer mat.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Det finns enast 2 raser i sverige som får kallas med något med varg i och vara grundblandad med varg.
Den ena är Varghunden. (har inget med varg och göra)
Den andra är Saarloos wolfhound.

Saarlos Wolfhound

Brukar det inte vara ensamma unghanar som söker nytt revir? De lämnar flocken och går på vandring. Lite förvirrade och ovana i början.
För många år sedan var jag med min Berner tik på djurpark, det var tillåtet då. Varghanen var mycket intresserad av henne och sprang längs stängslet och gjorde sig till, precis som en hanhund (hon löpte inte). De kan ju få Valpar så de måste vara nära släkt och ha liknande beteenden.
4,jo det brukar det vara, men nu är det så här att jakten på deras villebråd har på många platser blivit för mycket så deras egentliga föda går ju bort och någonstans måste dom ju få mat,och vad jag tycker om det kan vi ta i en annan diskussion, men det är därför så mycket tamboskap blir rivet och dödat idag mot förr