Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1767 ggr
blackangel
0

Nu har de kommit!!!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en lång dag har nu Kiaras o Amigos valpisar kommit!!!! Det blev åtta små sötnosar o alla mår i nuläget bara bra. Kiara skötte sig exemplariskt, e sååå stolt över henne!!!!!

blackangel
0

en till bild på nåra av deTungan ute

blackangel
0

Fler bilder o mer information kommer e nu trött o orkar ej mer haha

AnneN
0

Stort grattis till er alla =) Krama den duktiga mamman från mig och Velvet!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blackangel
0

#3 absolut det ska jag göra

[Vargnatt-]
0

Grattis! :)

Dockan
0

Kyssgrattis så mycket till alla små Valpar och till Mamma.Lena

Hälsningar LENAGlad

Anett Lindbom
0

Åhh vad roligt, Grattis till de små!!

spikes
0

GRATTISSSS!!!! lycka till med demSkrattande

blackangel
0

Tack tack, ja inatt har man ej sovit mycket, bebbar som gapar efter mat haha, men det e det värtSkrattande

KindredCold
0

GRATTIS SkrattandeKyss

blackangel
0

haha de åtta har blitt till nio nu på morgonen, ännu en välskapt valp, duktiga KiaraTungan ute

RussinKeps
0

Nämen, vilken hög med härliga Valpar.  Nio stycken, det är många. Stort grattis. <3

AnneN
0

Oj grattis till eftersläntraren också då =)

_**/Mvh Anne

spikes
0

ojdå! lycka till med dem allaSkrattande

RussinKeps
0

Till Russins 5 Valpar har jag haft ENORMT behov av gamla tidningar, fler och fler. Jag vet nu att jag borde ha börjat samla tidigare och inte som nu letat efterhand….

Tänkte bara berätta, men du kanske har varit med förr?

AnneN
0

Som #15 säger så är det bra att ha mycket tidningar hemma, grannar släkt och vänner brukar mer än gärna ställa upp med att spara gamla tidningar och reklam som man kan få av dem.

_**/Mvh Anne

leijasmatte
0

Grattis till de små. hemma har va kört med både gamla tidningar och plastad frotté. Har funkat jättebra. De har föredragit frottén. De hade jag sparat frän när barnen var små så nu kom de till användning. Lycka till nu. Kram

blackangel
0

Både syster o jag samlar tidningspapper hehe, fick en massa gratis handdukar från ett loppis av en vänlig själ oxå:)…

Kiara har blitt så smal nu så man nästan blir förskräckr men inte undra på med alla de som tatt näring ifrån na, nu får hon extra mycket gotte som nörfärs med äggula o lite annat gott.

Skall köpa nutrical på måndag oxå…

AnneN
0

#18 vad är nutrical för nått?

_**/Mvh Anne

SparklingTindra
0

Grattis till dom små. =) Har du tänkt behålla någon av dom?

RussinKeps
0

Blev lite nyfiken på den där plastade frottén. På vilket sätt använde du den? Går det att du berättar lite mera på den här tråden?

blackangel
0

#19 Det är ett slags vitaminpasta med mycket kalorier i för hundar o katter som behöver extra energi:) #20 Ja du kanske eventuellt men det får vi se hur det blir med det;)

blackangel
0

Sonens favorit:)

HannaM
0

#22 nutrical är nästan bara socker, satsa på något annat, en bra mjölkersättning (typ lactol) är en bättre ide tycker jag.

AnneN
0

Det finns även specialfoder för digivande tikar om man vill ge sånt.

_**/Mvh Anne

blackangel
0

#25 ja men det e som sagt lite känsligt Kiara e ju då väldigt känslig mot de mesta fodren, men jag ger henne fler ggr om dan nu det tar sig nog hon börjar få tillbaks matlusten så;)

RussinKeps
0

Till Russin köpte jag märgben som jag kokade ur på långkok, spadet blandade jag i den stekta köttfärsen, sen portionerade jag upp i fryspåsar och la i kylskåpet, då hade jag klart till en hel vecka. Jag blandade i geggan i hennes vanliga foder. Det tyckte hon om. Jättegott, schlurp.

CarolineO
0

Nämen så sööööta!!!

Marylojs
0

#26 Varför i herrans namn tar du då Valpar på henne om hon inte kan äta normala foder??

blackangel
0

#26 Det är många hundar som är känsliga mot vissa foder!!!!! Hon blir dålig i magen o vill därför ej exprimentera i onödan ….

spikes
0

29,och varför i herrans namn skulle hon inte göra det????

blackangel
0

"31 tack;)

spikes
0

32,ingen orsak, det var i mina ögon en mycket dum fråga….

Marylojs
0

#31 Varför man inte ska ta Valpar på hundar som har kassa magar? Ja förstår du inte det är det väl ingen idé att diskutera vidare.  

I min värld är det en självklarhet att man endast avlar på friska, hälsosamma sunda hundar. Inte hundar som får problem av en massa olika foder osv.

silverorm
0

Grattis till de fina bebbarna!!Glad Vilka små sötnosar, kommer säkerligen växa upp till ståtliga o fina vovvar!Skrattande

spikes
0

34,men herregud! det är väl för sjutton skillnad på en känslig mage och ett höftleds fel tex…eller är du bara ute efter att starta bråk?…näe det är inget fel alls att avla på en känslig mage i min värld,hunden är inte sjuk och behöver inte ge dåliga avkommor för det….som sagt ingen ide att diskutera med en som sitter med skygglapparna på för gnällets skullFlört

Marylojs
0

#36 Jag är verkligen inte ute efter att starta bråk, jag är ute efter att förstå hur man resonerar. I min värld är en hund med känslig mage sjuk, jag har sett vilka problem det kan orsaka för ägarna, och förstår inte hur man kan vilja sätta fler sådana Valpar till världen. Sedan är det givetvis skillnad på känslighetsgrad.

AnneN
0

Diskussionen om vad man ska avla på och inte får ni starta en egen tråd om för denna tråd handlar om glädjen över att Kiaras Valpar har fötts.

/Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne

Marylojs
0

#38 Ok, jag tar till mig av det och startar en ny tråd om detta enligt mig mycket intressanta ämne.

spikes
0

38,tack anne