Hund o katt ???
Har blivit med hund,korsning Jack Russel o Labrador
Hon är två år.
Katten,2 år, vägrar att vara inne,får utfodra henne ute.
Finns det några bra tips hur jag får dom att komma överens
Vår katt, som är en hittekatt och formligen livrädd för andra hundar än min mors lilla pudel, såg väl inte direkt överlycklig ut när vi kom hem med vilda Bella för några veckor sen!
Vi gjorde som så att Mia har alla sina grejor, mat,vatten bajslådan etc uppe på övervåningen medans Bella har sitt på nedervåningen.
Vi har satt upp en babygrind i trappen, så Bella kan inte springa upp hur som helst, medans Mia däremot kan komma och gå som hon vill.
Den första tiden satt jag och höll i Bella och strök och kliade henne med en hand samtidigt som jag gjorde detsamma med Mia med den andra handen. Samtidigt pratade jag lugnt och stilla med dem båda och såg till så att inte det gick för vilt till mellan dem osv. Dom luktade och slickade på varandra och bekantade sig mer och mer på det sättet, så det kan jag verkligen rekommendera.
Nu är Mia allt oftare här nere med oss och besöker även på eget intiativ upp Bella då och då, men hon får allt som oftast springa ifrån när Bella blir helvild och vill leka.
Annars fostrar katten hunden genom att skrika högt om Bella tar i för hårt osv och man ser att Bella tar åt sig och lugnar sig. Mia brukar ofta hålla i Bellas ansikte och slicka henne omsorgsfullt inne i öronen etc och det ser så gulligt ut! Man riktigt ser på Bella hur hon myser och slappnar av när hon blir pysslad med på det sättet! 
Det går säkert bra om dom får bekanta sig med varandra på detta sättet och se till att katten har sin egen vrå där den kan gömma sig när den så vill, det är jätteviktigt!
Lycka till!
Tack,det ska jag prova.Borde tänkt på det själv
Ska göra en grind som katten kan krypa under,
så kan hon smyga sig in
Tack igen