Tussen har fått tratt
Min lilla Tuss blev lite för ivrig när husse skulle komma och hämta honom hos dagmatte.
Han låg och sov i sängen och fastnade med klon och rev sönder den.
Så det blev resa till veterinären där dom fick söva honom och dra loss delar av den skadade klon.
Nu går skrutten på medicin och har bandage på tassen.
Han har även fått en jättetratt som gör att han springer in i allt och alla.
Han får inte stressa upp sig, inte busa, inte ta lång promenader ända tills det har blivit en vit hinna på pulpan.
Så allt som Tusse tycker är roligt i livet har fått bannlysas.
Men han förstår inte det där med att ta det lugnt. Han vill hoppa i snön, halka på isen, bita matte i skorna (trodde vi hade fått bort det) Och han har börjat dra i kopplet igen.
Inte busa? Han är helt galen inne, har så mycket energi som han vill få bort.
Det enda som är possetivt är att han tycker om tratten. När vi känner att vi kan hålla koll på honom hela tiden får han gå utan. Men när vi kommer med tratten sätter han sig ner och tokviftar på svansen och sträcker fram huvudet in i tratten.
Han e lite skum min hund.
Har ni några bra tips på hur jag kan få honom att varva ner?
Jag kör lite hjärngympa på honom, klickertränar honom (försöker i alla fall) och försöker få honom att tänka så att lite av energin ska försvinna där.

Trötta ut han mentalt med att lära han nya trix är det enda tips jag kan komma på just nu.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag får fortsätta med det :) det är tur att du har lagt upp en massa tips här inne