Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 2432 ggr
Eve
0

Tejpa öron - Hur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en valp på drygt 8 månader. Han är blandning mellan Schäfer och Husky, hälften hälften. Ena hans öra står upp helt, men det andra ligger fortfarande. Vill få upp det som det andra är. Vet att man ska kunna tejpa på ett visst sätt, men hur?
Kan det bli tokigt om man gör fel?

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

AnneN
0

Jag har absolut ingen aning om hur man tejpar öronen, men kan kika om jag hittar nån bra info på google.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

AnneN
0

Tyvärr, efter en snabb koll på google så har jag bara hittat andra forum där de diskuterat tejpandets varande eller incke varande.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

jag tror att örat kommer att resa sig själv,han är ju så liten ännu…det är klart svårare att få tippar att hänga i stället, men ska dom stå så brukar det komma av sig själv…..

Tina-A
0

Jag hittade info om det på en sida förut när jag tänkte tejpa min valps ena öra, men örat rättade till sig självt. Nu minns jag inte exat vart det var men det fanns bilder i alla fall.. Kan ju kika lite

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

fettmedkevlar
0

Det är ju inte säkert att örat kommer resa sig, jag har en renrasig tik och hennes öron ligger ner. Har provat tejpa i säker 3-4 månaders tid men dom visar inga tendenser att ställa sig upp alls, så för mig är det bara att acceptera hennes hängöron. Vilket jag tycker att du ska göra med din hane också :)

Nej det kan inte bli tokigt om man tejpar fel, men är man inte "insatt" i hur man gör så bör man låta bli alternativt kontakta någon som kan. Jag fick en hel del instruktioner ifrån min tiks uppfödare, bra råd men dom fungerade inte på schäfern.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se