hane sökes!
Har en blandras tik ( schäfer, rottweiler, flat och golden)
hon är en underbar hund med mycket energi, "arbetar" som jakt hund i skogen( älgjakt) och driver älg riktigt bra! Hon är alltså en väldigt aktiv hund. Hon är samtidigt en mysig och härlig dam som älskar barn!
Jag söker nu en hane, antingen blandras dock inte någon annan ras än dom min redan har sig. eller en renrasig flat,golden eller rottis att para denna dam med.
Hör gärna av er med förslag osv! Jag är öppen för allt ! Och har ni frågor osv så ställ gärna dessa här eller maila till mig på marris_s@hotmail.com eller ring mig på 073 811 57 55
bild kommer.
Jag glömde skriva att hon är en ganska stor hund, och hon ska höftledsröntgas innan parning!

#1 med tanke på de raser som hon har i sig bör du kanske även röntga armbågarna och ögonlysa…
Vad är syftet med parningen?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Glöm inte bort att om du röntgar henne precis innan och efter löp så kan röntgenplåtarna visa fel då vissa hundars höfter och armbågar blir lite "slappa".

Du hittar säkert rätt för henne och som matte antar jag att du gör rätt beslut vad gäler henne o hannen, lycka till
#2 tack! Då ska jag göra det också! =)
Syftet med parningen är att hon är en så pass mysig och underbar hund och flera vill ha Valpar efter henne, många älgjägare är intresserade av valp efter denna dam, det är inte för att jag skulle vilja ha söta Valpar och inte veta att det kräver jobb, tid, kunskap osv. Visst att det kommer bli en upplevelse för livet men det är efterfrågat Valpar och även jag vill ha en valp efter denna donna! =)
#3 tack till dej också, det ska jag komma ihåg, ska rådgöra lite med veterinär osv ! =)
#4 tack så mycket :)

En vacker dam =) Tycker det är superbra att du ska kolla upp lederna och ögonen på henne innan parning och att du redan vet att det finns folk som är intresserade av valp efter henne =)
Hopaps ni hittar en bra (frisk) hane till henne =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#9 tack! Ja självklart kollar jag upp så att jag vet att allt står rätt till med henne ! =)
Ja, jag vet inte hur man ska gå tillväga för att få tag på en hane? ingen som har några förslag? =)
Hur hittar ni hanar till era blandraser?

Att kolla på blocket är ett tips! Under Tjänster, Djuravel.

#10 Nu avlar jag inte öht på något djur, men jag gissar på att dom flesta kollar på olika annonssidor. Och om jag inte är helt ute och cyklar så, om tex jag hade ägt en renrasig golden hane och parat medvetet med din tik så har jag för mig att "min" hane kan bli avstängd/avelsspärr på SKK. Om det är någon som är mer insatt i det där så rätta mig gärna :)
Vill bara påpeka detta UTIFALL att det stämmer, så man ska vara mycket försiktig.

Fast bara för att din hund verkar funka på älg så ökar ju inte direkt risken att valparna gör det om du t.ex parar med en icke jakthund, vad händer med hundarna som älgjägarna köper när inte hunden funkar till det dom tänkt. Finns ju heller ingen ren jakthund i din hund heller, känns lite luddigt att en jägare skulle satsa på en sådan hund bara för att nu mamman funkar. Jag vet inte men skulle jag köpa en hund för att jaga älg så hade jag då inte chansat på att ta en hund efter dessa raser oavsett hur duktig mamman är, varför inte satsa på t.ex en gråhund eller liknande, för at liksom öka chanserna lite iaf. Inte illa menat men, tänk efter noggrannt innan, och att du verkligen kan hita bra hem åt valparna, kan ju ploppa ut en 13 stycken det vet man aldrig, marknade verkar översållad med hundar just nu, att din hund är mysig och allt det där känns inte som orsak nog, vems hund är inte bäst och mysigast i världen.
Tack för tipsen om olika sidor!
#13, nej självklart vet jag att raserna i henne inte är någon "jakt" ras, men jag vill inte utöka hennes "ras" ytterliggare och de som är intresserade av Valpar efter denna dam har jag underrättat om att det blir någon av raserna som redan finns i henne och att dom inte alls behöver bli lik sin mor! Det säger ju sig själv litegranna :) Och självklart vet jag att det kan komma många Valpar, men just nu har jag 7-8 st intresserade av valp.
O sen vad vi tycker är bäst orsak till att avla på finns det ju hur många synpunkter på som helst så det ska vi nog inte gå in på!
Tack ändå för tipset!

Nej precis…