Fråga om viktökning, valp!
Sitter och googlar men hittar inget riktigt smart svar så därför vänder jag mig och frågar er experter :-P Har en valp, nyss fyllde 11 veckor. Jag väger honom varje måndag sen jag fick hem lillkillen. Hur mycket brukar dom i snitt öka per vecka som valp? Han är en blandning då mellan Labrador, Schäfer och bordercolli så han ska ju bli en stor kille men jag vill ju samtidigt inte låta han bli en tjock julkorv :-D

Jag tror inte du ska stirra dig blind på vågen för vad de väger och hur snabbt de ökar kan vara så otroligt individuellt. Håll istället koll på hur hunden serut och känns.
Tex, revbenen ska inte synas, men de ska kännas då drar försiktigt med fingrarna över bröstkorgen, revbenen ska dock inte kännas för mycket för då är hunden för mager, men du ska inte behöva "gräva" ner fingrarna i fettlager för att känna dem för då är hunden överviktig.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

"Idealvikten
När man bedömer hullet så ska man känna över revbenen på båda sidor av bröstkorgen. Revbenen ska man kunna känna lätt under ett tunt fettlager. Hunden ska ha midja."
Kopierat från denna artikel
_**/Mvh Anne
Härligt, tack för mycket bra svar!

#3 jag försöker göra så gott jag kan =) Hoppas att de var till någon hjälp =)
_**/Mvh Anne
Ja jag är supernöjd :-)