Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: allmänt
Läst 815 ggr
Susan-J
0

Hur skall jag göra?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Nu är det som så att jag skulle vilja ha tips från er här på iFokus. Hoppas jag la in tråden på rätt grupp nu.

Det är så att jag har en blandis hane på 4 år som jag än inte fått all ordentlig lydnad på och när jag väl har kommit en bit på vägen så känns det som om allt sabbas. Jag bor hemma fortfarande och min mamma är så för snäll och Albin får göra allt och om han t.ex inte får göra något så höjer hon rösten och typ skriker. Har försökt att säga det till henne men hon lyssnar inte och jag vet att hunden lyssnar inte bättre för att hon skriker på honom när han inte lyssnar. Hon kan inte vara bestämd och konsekvent utan hon blir bara arg så fort, bara vissa tillfällen men då kommer detta skrik som han inte lyssnar på och jag blir snart galen för våran träning går bara utför känns det som. När hon går ut med honom när jag ej är hemma så vet jag att hon inte gör som jag säger. Hon struntar i alla regler jag suttit upp för honom då jag och hon måste komma ännu högre i rang men det fattar inte hon. Jag vet faktiskt ej snart vart jag ska vända mig. Allt känns så fel och jag tappar lusten för att träna när hon kommer och sabbar det för mig. Vad och hur ska jag prata med min mamma om detta ingen förstår mig.. Gråter Hoppas någon förstår mig och detta rörliga inlägg. Är så nere just nu.

// Susan

AnneN
0

Kan vara svårt att veta hur problemet med din mamma ska lösas då jag inte känner henne, men du kanske kan börja med att låta henne läsa detta inlägg? Gå på en hundkurs tillsammans, träna tillsammans, mm

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Susan-J
0

Jag försöker prata med henne om just detta och fråga om hon vill ha hjälp med träning och kurs vill/orkar hon inte gå. Frågade när vi har gått alla 3 kurser om hon vill följa med men det vill hon inte :(