OT Julklappar!
Har du svårt att komma på vad du ska köpa till släkt och vänner i år?
Då kan du istället för att virra runt på stan i alla trängsel, i lugn och ro handla julklappar hemifrån och samtidigt göra en god gärning!
Kika in på WWF
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

WWF tycker jag är en jättebra organisation, men de låter "för" bra tkr jag. I princip allt från WWF har högre priser än på affären ellen jultidningarna, förmån för utrotningshotade djur tänker folk, men visste ni att det faktiskt bara är 2kr av en pryl som kostar 40kr som går till djuren :O
Mvh Ellenfyrkant

#1 "Hur stor del av gåvan går till naturvård?
Mer än 80% går till den ändamålsenliga verksamheten. Av ditt bidrag används sålunda mindre än 20% till administrativa kostnader, då avser vi och hela insamlingssverige rena insamlingskostnader samt ofördelade kanslikostnader enligt ett av SFI lagt regelverk. Där säger man att max 25% av totala intäkter får användas för "administrativa kostnader".
WWF har 90-konto, vilket är en garanti för att varje gåva används på rätt sätt. WWF redovisar varje år sin totala verksamhet i Sverige till Stiftelsen för Insamlingskontroll - SFI. Bakom SFI står arbetsmarknadens parter. WWF tillhör även Frivilligorganisationernas Insamlingsråd - FRII som är insamlingsorganisationernas eget samarbetsorgan. FRII verkar för etisk och professionell insamling."
Saxat från http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1151948
_**/Mvh Anne

Tack för Tipset, AnneN
..perfekt !

#2 Det var i alla fall vad jag läste i utskicket i förhoppning om att skaffa nya säljare.
Mvh Ellenfyrkant

#4 ok
_**/Mvh Anne