Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: hundar-i-media
Läst 988 ggr
fettmedkevlar
0

Hundägare får böta 30.000:-

http://www.nsd.se/nyheter/kiruna/artikel.aspx?ArticleId=4089154

Jag vet inte om jag ska gråta eller skrika, känner denna man och han har sådana problem med sina grannar. Fått glykolförgiftat kött inkastat till hundarna, glasskärvor inkastat i hundgårdarna, brev med ett foto på en pistol med två skott i.. Ja listan kan göras lång, och han lider så mycket denna man.

Jag vet att han vill verkligen bo kvar här i staden, han vill leva med sina hundar och få bli gammal här. Men att en sådan granne kan förstöra så mycket för någon, det är sanslöst! Hade jag haft pengar och resurser så hade jag fixat ett ställe till honom, bara för att han ska få bo kvar och må bra.

Kommunen här har inte alls tagit hänsyn till hundägare, inte för fem spänn! Jag är så arg att jag bara skakar!! Vad kan man göra för att få denna man att få stanna kvar här och få må bra.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

spikes
0

fanns bara en bild men inget att läsa?….det är ju hemskt om det är så….dra till med en protestlista och gå till tidningen är mitt förslag, och vet man vem som slängt in grejer till hundarna så sätt dit dom jäklarna..

corabora
0

Är det samma grannar som var med i grannfejden? Verkar var ungefär samma problem som de hade. Vet du hur det gick för dom?

Skönt att man bor så att hundarna inte hörs till grannarna.

moonlights
0

jag har hört om det. håller med #1 man borde göra en protest lista!!

AnneN
0

Ge de förbaskade grannarna en årsförbrukning öronpluggar!!!!Skrikandes

Är det samma "gäng" som var med i Grannfejden?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
0

jag reagerarde lite som anne, om detta me "grannfejds syndormet"

SKICKA DEM TILL HELV***T!!!Skrikandes

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

fettmedkevlar
0

Oj kom det bara med en bild? Ska leta fram hela artikeln.

#2 Ja det har varit med i grannfejden, men ingen vågade ställa upp för denna gamla man. Istället ställde grannarna upp för det yngre paret, dom har numera flyttat till Norge för att slippa den "svenska skiten" som dom sade till min mor. Men mannen som satte sig och var emot hundarna är samma som förstör för min vän.

Det har gjorts protestlistor och man har gått till tidningen, men ingenting har hjälpt. Sen att mannen som gjort skadegörelse ej blir straffad för sina idiotier, det förstår jag inte.

AnneN
0

#6 jag kunde då se hela artikeln som finns under bilden

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

7, men inte jagFörvånad

Karmatarerskanise
0

Jag ser också den.

TinaH
0

De här är ju inte klokt!!Förvånad

denna familj måste ju ha psykiska besvär - som måste sätta skit för andra, som deras lott i livet att jävlas mot andra…jag blir så ARG!! på sånt här..*GAH!*Skrikandes

SJUKT!!

Jag lider med farbron.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

SparklingTindra
0

Hur många hundar har han?

moonlights
0

#11 15 tror jag han har. det sa iallafall några som känner honom

fettmedkevlar
0

#10 Innan denna granne började dividera om hundarna så var han emot att dom andra körde skoter och "levde" om.

#11 Han har 12 vuxna plus 5 Valpar, så 17 hundar allt som allt.
Nu har han fått flytta ett antal hundar ut i skogen och endast ha fem vuxna hundar i hemmet/ute på gården.