Hundkurs för "aggressiv" hund?
Jag känner att jag och min hund som jag vaktar skulle behöva lite starkare band mellan varandra, därför skulle jag vilja gå en hundkurs med honom. Kruxet är att han skäller som en tok mot främst hanhundar, men även tikar. Schäfrar tål han inte. Han skulle aldrig få för sig att bita en annan hund, han bara skäller..
Annars är han duktig, kan massa saker som fot, gå bakom, tyst, skall, (sitt, ligg, stå), stanna, kom, varsågod.. bl.a. så han kan sakerna. När han inte förstår vad man menar skäller han också.
Jag funderade på om det fanns typ privatkurser, men det låter dyrt isf..
Någon som har råd?
Helena
vet inget om hur mycket privat kurser kostar, men jag tycker du ska pröva en vanlig kurs först, ofta lägger man över sin egen osäkerhet på hunden, och då kommer man in i en ond cirkel som dom säkert kan hjälpa dig med, dessutom får ju hunden massor med social träning i samma veva, och bara det kan lösa vibbarna med andra hundar mycket;-)

1 timmes privatträning med instruktör brukar kunna kosta från 400kr/timme.
Vart i detta avlånga land vill du gå kurs?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Jag vågar inte riktigt börja med en sån stor grupp. En mindre grupp hundar fungerar nog utmärkt, men det blir för jobbigt att lära känna för många hundar samtidigt tror jag. Jag vet att han måste tränas socialt med andra hundar, det är också därför jag vill gå en kurs, men vi måste bygga på våran relation först känner jag.. Eller finns det hundkurser för väldigt få hundar?
#2 Okej, jag får fundera lite på det. Jag bor i stockholms län.
Helena
3, men då skulle jag vilja tipsa dig om att gå mycket på stan med honom eller där det finns folk,och börja bygga upp den sociala biten där;-).
Jag tror att skulle du förklara sitsen för din handledare på en klubb, så skulle dom kunna hjälpa dig med en lite individuell träning vid sidan om, det gjorde jag ofta när jag jobbade som instruktör;-)
#4 Men det är så jäkla jobbigt :( Jag vill inte bli känd som tonåringen med galen blandras :P Stan i stockholm vill jag inte gärna ta hunden till, det är så mycket där. Men vi går ju ut på promenader och möter människor och hundar varje dag, även om vi inte hälsar..
Jag har ingen aning om hur hundklubbar fungerar :P
Helena

paronskrutten, googla på "hundkurser+stockholm" eller "hundinstruktörer+stockholm" så får du upp väldigt många du kan välja mellan.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
5, att gå på hundkurs är samma sak som att gå till skolan, man går dit för att lära sig inte för att man redan kan….sedan kan jag garantera dig att det finns säkert värre hundar än din där;-)
Men det är ingen som har erfarenhet av hundkurser häromkring?
Helena
Finns ju speciella hundkurser ibland för problemhundar där man tränar just att få hunden att acceptera hundar omkring.
≧◔◡◔≦
Jo, jag såg det nu när jag kikade runt lite, men jag vet inget om människorna som håller i kurserna, och just Hundmötesträning var väldigt dyrt där jag kikade..
Helena
Det kostar tyvärr att träna och att ha hund
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Ja, det gör det.. Ska därför försöka mig på att träna honom själv med möten. Vi börjar imorgon :)
Helena