Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: valpar-avel
Läst 1318 ggr
Snurrii
0

Kissar inne!

Hejsan!

Jag har en blandras tik på 12 veckor hemma. Hon har varit här i 4 veckor nu. Första 2 veckorna var jag ute säkert 10ggr om dagen. Sedan började hon hålla sig längre och längre. Men senaste veckan har det gått upp och ner varje dag. Vissa dagar kissar hon inte inne alls medan vissa händer det hela tiden. Har alltid (i stort) sett fasta tider då jag går ut. Brukar bli 6-7ggr. Jag har prövat med att lägga tidningar vid dörren men dom leker hon med i stället.

Hur lång tid bukar det ta innan dom är rumsrena ungefär? Hur var det med era Valpar?

spikes
0

det kan vara hur olika som helst,det där med tidning råder jag dig att undvika för då lär hon sig att hon får kissa på den, och då får du ännu svårare att få henne rumsren, har du kollat så hon inte har blivit kall fått urinvägs infektion eller så? hos vet?,

Snurrii
0

Hon ska vaccineras nu i veckan, kanske ska be dom att göra en undersökning? :S

spikes
0

2, låter sunt, hon är ju inte så gammal och det kan gå upp och ner med länge innan dom har blivit rumsrena helt och hållet;-)

AnneN
0

Velvet var inte helt rumsren förän vid ca 9månaders ålder, medan andra hundar har kunnat bli rumsrena redan vid 3-4månadersålder så det är som spikes säger väldigt olika från individ till individ.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

exitingsvillemo
0

som sagt, väldigt olika. Min tik var rumsren vid 12 veckor, min hanne är snart 11 månader och där händer det saker fortfarande.

Inte ofta och aldrig kiss, men däremot kan han bajsa inne fortfarande om han inte blir utsläppt på 5 röda!

SparklingTindra
0

Våran första pudel kissade bara inne en enda gång, min nuvarande sheltievalp är ca 7,5 månad och är fortfarande inte rumsren. =P Håller på att bli tokig på henne. Hon kan vara rumsren i 2 veckor och sen helt plötsligt så kissar hon inne.

Snurrii
0

Haha okej, vad skönt att höra att det är andra som haft samma problem! :) Det gäller väll helt enkelt bara att ha tålamod! :)

AnneN
0

#7 tålamod är det bästa redskapet då det gäller hundägande =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Hades var 8-9 månader innan han var rumsren. Sen hände det ett par olyckor med några veckors mellanrum.