vad kan det vara?
en bekants hunds bakben darrar.
jag ser ju inte hunden dagligen å långa stunder men de gånger jag sett den så darrar den både när den ligger,står å går.
det är bakbenen som darrar.
har hört att det kan bero på sjukdom som dålig lever.
ni som vet nåt om darrande höfter,bakben berätta vad det heter så jag kan söka information att skriva ut och ge till hundens ägare så hon får läsa å ta ställning till hur hon ska göra.
vet att vet borde ha kontaktats för länge sen men jag kan inte göra så mkt mer än ge henne info i hopp om att hon inser allvaret å uppsöker vet.

Jag hade en häst vars bakben började darra, han kunde nästan inte gå. Efter många turer med veterinären blev vi remiterade till Strömsholm som kom fram till att det var hjärnhinneinflammation. Vet inte om det kan vara samma symptom på hund?
Har aldrig sett det förut, men det kan ju vara allt ifrån ev. epilepsi till nervskador eller ren frustration/spänning.
≧◔◡◔≦
har pratat med andra nu å flera säger att det kan vara hjärnhinneinflamation el fel på nåt inre organ tex lever el njurar.
måste ju försöka få hundens ägare att åka iväg å kolla upp det.
ska söka lite å se om jag hittar nåt läsvärd info om sjukdommarna som jag kan skriva ut å ge henne.

Vill du veta mer om hjärnhinneinflamtion får du gärna hör av dig så kanske jag kan vara lite behjälplig i alla fall

Hur har det gått?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 Du kan meddela henne om att man är faktiskt skyldig som djurägare att ge sitt djur den vård den behöver.
Det är anmälnings bart om en djurägare inte gör det.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

En hund kan ju även bli darrig i babenen om hunden börjar bli gammal & att den inte har samma muskulatur som när den var yngre, en del hundar blir ju svagare i kroppen och benen med åldern och då kan dom bli lite darriga. Min hund som snart blir 11 år kan vara lite darrig i bakbenen ibland men han är ändå fullt frisk.