Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 1638 ggr
TinaH
0

TREVLIG HELG!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas Ni får en underbar helg, med alla tillbehör! Skrattande

Själv sitter jag här och skriver packlista, tja…det låter som att ni ska slippa mig i 3månader för en Amerika resa, eller nått i den stilen, men sån tur han ni inte!Flört

Ska ju på hundutställning i morgon med min Boy, i Hässleholm, en gröngölingsutställning som SKK anordnar där.
Jag börjar på och bli mer och mer nervös, och jag kommer säkert glömma något viktigt, så som "hunens bok" med alla hans pappaer i, eller nått i den stilen…*Huvva*

Sköt om Er!
Tina!

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

TinaH
0

Kan meddela en sak, att den "söta trevliga" som ska ställas i morgon, kom in enfter 5 min i trädgården så här igår…

lova att jag var måttlig road…*SUR* Skrikandes

Mvh TinaH

chrissan
0

Hundar vill hellre se ut som Boy på din bild än vara nybadade! Då känner de verkligen att de är hundar. Verkar som han haft kul.

TinaH
0

Tyvärr kan jag inget annat än att hålla med dig…trotts att det gör on i mitt hjärta…

Han o Tyson hade säkert haft skitskoj dem 5 minuterna…Skrattande
Men varför måste en Skitig hund, vara en lycklig hund???Gråter

Mvh TinaH

chrissan
0

Dom har helt enkelt olika intressen jämfört med oss människor! Min hund älskar grävlingsbajs och ruttna skator som den rullar sig i, den är svart så det syns inte men lukten när hon sedan vill gosa i knäet är hemsk.Tungan ute

Och Curlies får man inte borsta, då blir de fluffiga och inte lockiga!

TinaH
0

tja…hunar har ju som sagt…lite olika intressen…Tungan ute

Curlie vad är det för ras?

Mvh TinaH

chrissan
0

Curly Coated Retriever

spikes
0

som sagt Tina han är en riktig lliten godingSkrattande,önskar lycka till än en gångFlört

AnneN
0

Även jag vill önska alla här inne en riktigt trevlig helg!

Lycka till imorrn Tina Skrattande

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

TinaH
0

# 6

Hahaha!! Jag skämms!! Skäms
en permanentad flatte Tungan ute

Den är fina….och jag önskae att han just kom in som skitigast, var en flatte istället….*muttrar*

Fin h*n är! :-)

Mvh TinaH

chrissan
0

Precis! Det är ur-retrievern, de som fick slät päls blev sedan flatte! (Plattång kanske man kan använda?) Det fanns vågiga ett tag också. Men de ska se ut som de hade persianpäls.

Lycka till med utställningen! Håll Boy borta från trädgården. Min Berner lyckades rulla sig strax innan hon skulle in i ringen på en utomhusutställning.

PS. På bilden har hon just rullat runt i sk-t, men det är tur att det inte är en luktbild!

TinaH
0

# 10

om du använder plattång på dem mikroskopiska lockarna, så blir hon inte nån flatte….snarare piggsvin! Flört
Så, du kan väll testa palttången och sedan skicka in en bild, så vi får veckans "GARV!"Oskyldig

Mvh TinaH

chrissan
0

Och så lite frisyrgelé, så blir det som en modern frisyr på killar! Taggiga toppar. Fast hon springer lång väg och gömmer sig i "lyan" bara man plockar fram en flaska hundschampo, även om det är en sort hon aldrig sett förut. Hon har antenner för all pälsvård och öronrengöring, racerfart till gömställe är det som gäller. Klotången har hon lärt sig apportera, annars skulle det aldrig gå.

Yttersta förödmjukelsen:Efter en särskilt intensiv rullning i något ruttet fanns inget schampo så hon tvättades (på de lortiga fläckarna) med mattes dyra specialschampo från frissan. Oj, vad hon hatade det! Snabbt ut och fixa till det på hundvis.

Hoppas Boy klarar att se fin ut för den mänskliga domaren!

Cerrolyn
0

Lycka till :D

Kan jag få svara imorgon om helgen varit trevlig? Ska göra ett försök till att få LPIII med min flams å trams…

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

#13 Då håller jag tummarna för dig med Skrattande

_**/Mvh Anne

leijasmatte
0

Håller tummarna för er. Glad

TinaH
0

Tack alla som tänker på oss i morgon! =)

har nu badat honom igen, efter dagens rece i trädgåren med tyson…*morr*

Bilen är nu packa så det är bara att kliva upp i morgon och åka, sånt känns så skönt!Glad

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Hihihi

**MVH Cerrolyn

Blandisfantast
0

Jag önskar oxå ännu en gång LYCKA TILL!!!

Själv ska jag tävla i km i agilty med både Teddy och Snuffan på söndag.

Teddy och jag vann ju km:et förra året, så vi ska försöka försvara den titel i år…

AnneN
0

#18 önskar även dig lycka till =)

_**/Mvh Anne

spikes
0

Önskar alla lycka till med allt ni tar er för….själv gick jag till skogen för att karda ur min snodd, han håller på att byta till vinterkostymen nu, så jag lovar att de vilda djuren har mjuk och go päls att bygga bo med i vinterFlört,konstigt nog syns det inte ens på snoddSkrattande

Cerrolyn
0

Tack för alla tummar, det gav resultat.

(se tråden "Eliten nästa")

**MVH Cerrolyn