Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1132 ggr
Mammi
0

Vaccination

Hejsan! Min valp är 9 veckor i dag och fick den 9/10 sin första vaccination: Nobivac Parvo Live Vet. Om ca 4 v ska hon få den andra sprutan. Nu undrar jag hur det är med det här att träffa andra hundar, vistas där andra hundar varit mm Är det risk att hon kan smittas med nåt efterssom hon inte är färdigvaccinerad och hur länge bör hon isåfall hålla sig undan för att undvika den risken?

AnneN
0

Hon kanske inte bör hälsa på främmande hundar som ni inte är säker på att de är friska men att vistas på platser där andra hundar varit tror jag inte ska vara någon större fara, se bara till att hon inte äter hundbajs som ligger på backen.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Mammi
0

Ok! Tack för snabbt svar Anne! Det är lite svårt bara att vara "100" på att de hundar man känner till verkligen är helt ok….Jag menar att ägarna kanske säger att dom är ok och så kanske deras hund insjuknar dagen efter  i Kennelhosta el dyl….Svårt det här…Kanske lika bra att hindra henne från att träffa andra till efter den andra sprutan…?

AnneN
0

Känner du dig osäker så ska du följa din känsla. Bättre att ta det säkra före det osäkra, speciellt som en valp är lite mer känslig för sjukdomar än vad en vuxen hund är.

_**/Mvh Anne

Mammi
0

Ja, jag tror jag kör så. Det är bara lite svårt för vi har så många vänner som har hundar som gärna vill träffa oss NU!!!  Men den som väntar på nåt gott…!Skrattande

AnneN
0

#4 då kan de väl träffa er utan sina hundar tills dess?

_**/Mvh Anne

Mammi
0

Ja det går ju förståss! Ska föreslå det! Glad