dräktig/skendräktig??
Hallå! Akut hjälp!!!!
Min tik har lagt på sig, runt midjan (hon är INTE fet), kommer sekret ur spenarna om man "mjölkar" henne, fiser som en hel karl (gjorde hon även under sin dräktighet för 2 år sedan) har lagt sig till med, för henne, typiska dräktighets-"dumheter", som att vräka i sig hästskit och länsa soptunnan, när ingen ser…
Alltså TYPISKA dräktighets-saker… Vi har en hanhund (unghund) som inte blivit kastrerad ännu.
MEN! Hon har inte löpt!!!! Hon har alltid haft tydliga löp. Mkt blod och ingen känsla för att hålla rent efter sig, så det har alltid märkts när hon löper…
Kan hon ha löpt, utan vår vetskap och isåfall blivit tjuvparad med vår unghund (10 månader och 1/4 av hennes storlek)
Eller kan det vara en kraftig utvecklad sken-dräktighet?
Hon har varit skendräktig förr, men inte fått mjölk utan bara gått upp i vikt.
När jag känner på hennes mage, så känner jag tydligt att livmodern är förstorad…
Aaaahh… Hjälp ngn…
puttar upp till imorgon ;o) i förebyggande, liksom

hm min hund som mamma har då .. en islänsk fårhund .. hon blev skendräcktig och fick mjölj ur tissarna .. men jag skulle ha kollat om jag var du .. utafall . för de finns ju vissa som kan löpa utan att de märks
eller har jag fel någon

När löpte hon senast? Hon kan ha haft ett sk tystlöp och då blivit tjuvparad, men jag skulle råda dig att gå till veterinär och kolla för säkerhets skull. Jag har även hört om en del tikar som fått symtom som liknar de vid skendräktighet men som istället haft livmoderinflammation.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hmm min tik löpte tyst o blev tjuvparad så det e ej omöjligt;)
#3 hon har hoppat över ett löp och borde löpa runt nu, honlöpte alltså sost för ett år sedan ungefär.
Pratade med veterinär i våras och tydligen kunde dom hoppa över ett löp, många tikar hade tydligen gjort det eftersom vädret var så konstigt…
Hon verkar inte må dåligt, hon leker och äter och springer. Men ska absolut hålla ett öga på henne utifall det skulle vara livmoderinflammation