Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: efterlyses-släktingar-till-din-hund
Läst 1613 ggr
lkn02001
0

syskon till min älskling sökes

jag har länge letat lite sporadiskt efter kullsyskon till min älskade  sazo.

Sazo är född 1999 i december någon gång, hon ska enligt förra ägaren (inte helt trovärdig men det är det enda jag har att gå på) vara korsning schäfer, rottis, doberman. Hon är chipmärkt med löpnummer så har inte kunnat spåra den vägen.

jag fick tag i sazo SOM DÅ HETTE SINIS av en kompis vars syster har hunddagis i stockholm, sazos dåvarande husse hade sökt upp hunddagiset då han itne längre kunde ta hand om henne. Sazo hade då bott i bagaget på hans bil i tre månader!

Snasset som då var ett år var undernärd, sned i hela kroppen och satt som klistrad längs ens ben. När vi tog ned saker högt uppifrån bajsade hon på sig, det gick inte att duscha henne med duschmunstycket men utan gick bra. massor av såna här saker. FD ägaren kom och hälsade på en gång och efter det erkände han att han försökt hetsa henne mot andra hundar, han skröt med att han kunde ha henne fot inne på plattan (när hon var 6 månader…) Gråter

iallafall, vi tog henne på vinst och förlust men kunde inte fått en bättre hund. visst har hon men från detta men de är överkomliga! men på grund av hennes uppväxt är jag inte säker på att kullsyskonen ser lika ut (hon kan vara felväxt tänker jag).

en beskrivning: sazo är svart med bruna (tan) detaljer (ben bröst) hon har korta ben och lång svans - relativt lång kropp. huvudet ser ut som en blandning mellan labrador och rottis (inte grovt utan snarare långsmalt). extremt lång tunga har hon Skrattande.

om någon vet något om henne eller något kullsyskon, kontakta mig! jag ska lägga ut en bild på henne men sitter på jobbet just nu.

hälsnignar

lisa

AnneN
0

Hoppas att ni hittar några syskon till henne =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

lkn02001
0

här kommer en bild

lkn02001
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nehe.. den funkade inte.. provar den här.. hon är egentligen helsvart där hon här är grå. Vi klipper ner henne på sommaren för hon har så mycket under ull att hon håller på att gå ihjäl annars…

exitingsvillemo
0

ja att det är shäfer i henne går inte att ta miste på iallafall :o)

Mkt fin tjej

Ang underullen… Jag har ju också en schäfer med MKT ull :o) jag rycker henne… Går jättebra och stora tovor lossnar.

Om jag rycker henne på våren, liksom hjälper henne av med vinterullen, så får hon JÄTTEFIN sommarpäls.

Rycker jag den inte så blir den tjock och jobbig året runt.

Ett litet tips bara Skrattande