Äntligen hemma!
Hejsan! Nu äntligen har lilla Bella flyttat in till oss! Vi hämtade hem henne i söndags och allt har gått över förväntan bra! Hon strular omkring som om hon alltid har bott här, äter som en varg, och sover gott på nätterna i sängen med matte! Vår förra hund fick inte ligga i vår säng och det funkade oxå bra, men jag bestämde mig redan innan hon kom för att strunta i den regeln denna gång. Det är ju så mysigt att ha dem bredvid sig på nätterna och så luktar dom ju så gott dessutom! Att vakna med att titta in i ett par svarta pigga små ögon samt få en massa hundpussar på det, kan det bli bättre!
Jag är såååå kär!!
Uppfödaren skickade med en liten filt som legat i valplådan som jag trodde hon skulle vilja ha, men vi har inte tagit fram den efterssom hon verkar må så bra ändå. Är det fel tror ni? Själv är jag bara glad om jag slipper ta fram den efterssom den formligen stinker, men har samtidigt lite dåligt samvete över att jag kanske gör fel. I går kväll låg hon och gnydde lite när vi skulle sova och då hämtade jag filten och la på golvet bredvid oss och visade henne den, men hon ville inte vara där utan verkade inte bry sig alls och ville upp i sängen till mig. Jag lät ändå filten ligga kvar ifall hon skulle ångra sig men hon gjorde ingen min av att vilja gå ner utan somnade istället. Efter ca en timme var jag tvungen att slänga ut den på altanen för det luktade så illa och hon brydde sig inte då heller. Vad tror ni? Bör jag ta in filten eller ska jag strunta i det efterssom det går så bra?
Bifogar en bild på lilla gullgumman när hon testar sin nya bädd och leksaker!

Vilken sötnos;) Jag älskar att ha vovven i sängen, inget fel med det;)

Grattis till den nya familje medlemmen! vad kul att det gått så bra hittills 
Jag tror inte att ni behöver ha snuttefilten som uppfödaren skickade med, det verkar ju inte som om valpen bryr sig om den ändå utan har funnit sin trygghet i dig istället.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jag fick oxå med en filt till min senaste valp från uppfödaren (som oxå stank som bara den), efetersom Yatzi inte alls brydde sig om den så kastade jag den efter ett par dagar.
Jag tror att du inte behöver ha filten til din lilla jycke!

Lycka till. Den var så söt. kram
Tack tack! Vad skönt att höra att ni inte tror hon behöver sin snuttefilt! Hade den luktat lite mindre hade jag så klart haft den framme men nu när hon verkar må så bra ändå så är jag som sagt bara glad över om jag slipper det!
Bifogar några bilder till. Den här bilden när hon sussar i soffan är från i går kväll och de två andra från i dag när vi var ute här hemma på upptäcksfärd! Hon hittade en grushög som hon grävde hejvilt i därav "bösset" på nosen på en av bilderna!
Visst är hon väl för underbar!! 

Oh så otroligt söt hon är… Vad var hon för blandning? Vet att du skrivit det någonstans men minns inte riktigt
_**/Mvh Anne
Ja, visst är hon! Hennes pappa är schäfer och mamman är 50%labb och 50% dobermann!

#9 det förklarar ju varför hon är så lik en jaktlabbe 
_**/Mvh Anne
Ja det tycker jag med att hon är! Vår förra hund va en blandning mellan schabrador och jaktlabb och hon har drag av henne!