Lägger in detta här inne;)
Enågon intresserad redan nu=)
Som jag tidigare skrev har det blitt tjuvparning mellan min vackra Kiara samt boxerhannen Amigp, tänkte vara ute i god tid o höra om ni eller om ni vet någon BRA som är ute efter en lite större bra familjehund;) Valparna om det nu resulterade i några kommer att födas runt sista novemnber o bli då 75%boxer o resten dalmatiner:) Båda föräldrarna är helt underbara i psyke:)

Gjorde misstaget att lägga in denna på hundar i fokus, hmmm borde vetat bättre haha;) Nåväl här inne brukar det ej bli sådana jobbiga diskussioner så jag la in den här istället

Tyvärr har jag inte tid och råd med fler hundar nu, men önskar dig och de framtida valpköparna lycka till =)
#1 jo tyvärr så finns det en del som hellre sjtälper än hjälper =( Men här ska du slippa sådana påhopp.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är dalmatinern inte renrasig eller hur blir det bara 25% dalmatin? Ska höra med mamma om hon är intresserad, hon är nämligen på jakt efter en till vovve:)

Är tyvärr inte intresserad, men som jag sa på HiF.
Kolla upp hundarnas bakgrund för ev. tester, det är rättvist mot valpköparna.
Sätt upp lappar på lokala ställen, hamnar valparna i närheten är det ju lättare att följa upp dom och stödja valpköparna.
Dom flesta annonsplatser är säkerligen bra, men vissa kan säkert bidra till mer oseriösa och okunniga spekulanter, tror knappast jag behöver säga det men var noga med att gallra ut vettigt folk.
≧◔◡◔≦

Du ville väl para Kiara med en boxer hane? 
#1 Det var en medlem som dömde ut dig på HiF och jag klargjorde för denne i tråden att hon fick hålla sina åsikter till trådar där blandrasavel diskuterades och inte i din tråd.
Tycker det är tråkigt när hela forumet blir utdömt pga av en person, resten av medlemmarna var enbart trevliga och uppmuntrande.
Jaja, lycka till med kommande valparna!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#6 Ja från början var jag faktiskt intresserad av att para henne med en boxer hanne men så fick jag tag på en jättefin dallis hane som jag skulle få para henne med så det var liksom bara att vi gick o väntade på löpet som jag "trodde" ej kommit hmmm så då var min släkting här o ja sen så gick det som det gick:) # 5 Jag kommer givetvis göra allt jag kan för att om det blev Valpar att dessa skall komma till så bra hem som möjligt och jag kommer att finnas kvar fär valpkäparna om de behöver råd m.m!!!! #1 Ja så var det kanske men man blir ju ej glad och jag dömde absolut ej ut er alla:)

Ps ursäkta stav felen haha;)

Syster dömde inte ut alla på HIF!!! Jag skrev att hon ej skulle skriva där då det finns alltid någon besservisser som bara vill jävlas med andra människor!Jag är ju med där o tycker att de flesta är bra människor! Tror iaf att det är bättre att skriva om blandraser på just denna sajt o inte på HIF…Gå in o skriv om blandraskatter på nån raskatts fokus tex så får ni se på liv!!!!Haha inget att bryr sig i men men,,,
#10 fast forumet heter ju hundar i fokus och inte rashundar i fokus.
≧◔◡◔≦

#10 Nej det e sant men uppenbarligen så kan det bli lite negativ stämning ibland om man nämner att man ska ha Valpar på en blandras, tyvärr:(
Fast jag kan tycka att oavsett vad man väljer att avla på så ska man stå för sin sak och inte bara välja att gå dit man blir klappad bakom ryggen.
Alla har alltid åsikt om något, det blir ett himla rabalder om någon väljer att avla på sina omeriterade eller oreggade rashundar också, diskussioner hurvidare folk ska avla på hundar med en viss HD grad förekommer åsikter om likaväl.
Väljer du att avla på din hund kommer du säkerligen att bli ifrågasatt oavsett.
≧◔◡◔≦

Visa bild