Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettvalpar-avel
Läst 1104 ggr
Tiarasmatte
0

snart dax

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår natt låg min Tiara och hässjade som bara den och låg o sparkade i valplådanTysttrodde att hon skulle föda då men nu e det lugnt igen? Hon har temp 37 nu…om parningen tog vid första parningen så är hon i dag 60 idag,hennes mamma som fött 3 kullar har fått alla i dag 59.

här ser ni bilden på pappan till bäbbarna!

Tiarasmatte
0

En bild till;)

AnneN
0

Oh jag längtar efter att få se bilder på de små, håller tummarna för att allt ska gå bra =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anett Lindbom
0

Men har hon inte pluppat ur sig valparna än, det var vörst vad hon håller igen,, Skrattande Förstår hon inte att vi alla här är så nyfikna nu på vad hon har i magen..:)Glad Pappan till valparna ser riktigt fin ut,

RussinKeps
0

Min hund ska också ha Valpar vilken stund som helst, men just nu ligger hon bara och snarkar..

Tiarasmatte
0

Inget änRynkar på näsan   Nu har det kommit slem och tempen ligger under 37 grader men hon bara soverObestämdInatt kunde inte jag sova då jag vaktade henne och hon bara snarkade o var som om inget skulle händaFörvånadHåll tummarna o tassarna nu!!!!

AnneN
0

#5 jag vet inte hur ni bor men du kan testa ta henne på en kort prommenad i koppel, det brukar ibland kunna sätta igång värkarna.

Fast hon är ju bara på dag 61 idag så det kan dröja några dagar till

_**/Mvh Anne

RussinKeps
0

http://www.kvistagrans.com/en_tiks_dagbok.htm

Rätt gullig beskrivning av vilka tecken man kan hålla utkik efter…

Tiarasmatte
0

#7  Haha den var rolig o gulligSkrattandeok då e det bara o fortsätta vänta….TystTiara kräktes nyss galla som hunden i berättelsen gjorde dagen före valpningen…men det e klart det e ju annorlunda från hund till hund….

#4 Vad har du för hund och i vilken dag e hon nu i? Hur går det? har hon några symptom ännu?

leijasmatte
0

#7 Det var en go berättelse. När är det dags för din hund?

#8 Vi håller tummarna för er här Skrattande Själv har vi knappt 2 veckors nervös väntan kvar. Väntar på bilder.

RussinKeps
0

Tja, säg det??

Men trolig beräknad dag är tisdag 7 okt.

Men det är inte så gott att veta; hon var väldigt aktiv i sitt kärleksliv under senaste löpet. Ultraljudet visade en hel hög med Valpar, men eftersom hon rörde sig var det inte lönt att räkna, det kunde vara samma flera gånger, liksom…

Här kommer ett till foto

Tiarasmatte
0

#10   vad har din tik för tecken? Tiara och jag var med syster o hennes hund ut i skogen idag o hon lekte som om hon inte ens e dräktigFörvånadOch i lördags trodde jag absolut att hon skulle till o födaObestämdNåja som nån skrev här så vill hon iaf ofta ut nu o det har kommit både slem o bajs på golvet…kräktes galla med men men hon e ju i dag 61 idag så det lär nog dröja tills dess,hennes mamma har förr 3 kullar i dag 59 därför trodde jag med hennes tecken o hässjande samt bäddande att hon skulle föda tidigare! Då får ju säkert Tiara och din hund#10 samtidigtCoolLycka till,vi håller tassarna för erTungan ute

RussinKeps
0

Min tik Russin går 10cm efter mig var jag än är i huset. Hon slickar i sig mjölk från sina egna spenar. Hon tittar på mig med stora ögon. Hon hässjar lite då och då. Men inget riktigt allvarligt ännu. Det dröjer nog. Hennes temp är stabil: samma varje morgon 37.4 och samma varje kväll 38.0

Jag har kollat på youtube, där finns en del bra tips, tycker jag.

Tex hansende. De har gjort en hel radde med filmsnuttar.

http://www.youtube.com/user/hansende?ob=1

Sen på den här sajten har jag hittat lite goda råd också

http://www.sjaunja.se/kennel/

RussinKeps
0

inga Valpar i natt heller.

RussinKeps
0

Fortfarande inget

Tiarasmatte
0

Den 6/10 föddes det 2 underbart söta juvelerOskyldigEn bufftik och en svart killeTungan ute

Det tog verkligen tid men den som väntar på något gott väntar aldrig för längeCool

Nu ligger mamma med sina amå älsklingar i valplådan o njuter av att dräktigheten är över! Jag har själv t.om kunnat sova iaf några timmar inattSkrattande

Bilder kommer när dom blivit lite större!

Tack för alla lyckönskningar från er!

Mvh.Marja o co

RussinKeps
0

Nä, meeeeeen!!! Vad fint. Russin tar det fortfarande lugnt, hässjer och flämtar mest hela tiden, vill inte gå ut och vill inte äta, så nåt är ju på g…

Mammi
0

Grattis till de små gobitarna! Jag längtar till bilderna läggs ut här på sidan! Glad

Och till RussinKeps säger jag: Den som väntar på nåt gott….! Flört Lycka till!!

Manda29
0

#15 Grattis till bebbarna Glad

#14 Har det hänt nåt?

RussinKeps
0

Inget

Men tempen har gått ner nu på morgonen. Men med tanke på Tiaras mammas bekymmer så kan det väl dröja lite till?? Vi får se. Jag lovar att berätta kontinuerligt.Glad

AnneN
0

#19 vi väntar med spänning =)

_**/Mvh Anne

RussinKeps
0

Fortfarande inga Valpar men en helt snurrig hund som bara vill ut o gräva gryt i trädgården.Förvånad

Jag håller henne inne…

RussinKeps
0

Två Valpar hitills. 1 kille + 1 tjej. JÄTTEgulliga!!

Mammi
0

Oj, va spännande!!

RussinKeps
0

Nu på morgonen totalt 5 Valpar, Uno, Doris, Treo, Kvadron, Tjinqua.

Mammi
0

Men gud så gulliga!! Grattiskramar till er alla!! Skrattande

AnneN
0

#24 grattis till er och till den nyblivna mamman =) Vilka härliga namn de fått.

_**/Mvh Anne

leijasmatte
0

Grattis till er alla. de var riktigt söta det man såg. kram ingela

RussinKeps
0

Sådana här upplevelser är helt mirakulösa!! Oj, vad man känner för de små. Namnen är helt enkelt en variant på 1,2,3,4,5 fast på spanska

Skrattande Fler bilder kommer om ett tag.

Hoppas allt är väl med Tiaras Valpar och tusen tack för er support och uppmuntrande tillrop.

RussinKeps
0

Vi mår prima, prima. 

Har förresten ändrat namnet på 5an till Singhga. Det andra lät för mycket som skinka..Skrattande

Visserligen är hon rund som en gris, men ändå, alltså Singhga.

Här kommer en bild på Uno, en timme gammal

RussinKeps
0

Doris, det ljusa är inte ögon utan en markering i pälsen, typ ögonbryn?

RussinKeps
0

Treo, väldig suddig bild. Han ville omöjligt ligga still

Tungan ute

RussinKeps
1

Kvadron

RussinKeps
0

Singhga

Tiarasmatte
0

#29 och #30   kan ni starta egen tråd? Det är så ledsamt för mig att se denna tråd uppe än då valpisarna vändeGråterInge illa ment åt er men hoppas att ni förstår min situation….

AnneN
0

För att en ledsen matte ska slippa bli påmind om tråkigheterna så låser jag denna tråd och ber er andra att skapa egna trådar om era parningar/valpningar.

/Mvh Anne, sajtvärd

_**/Mvh Anne

Inlägget är låst för nya kommentarer