Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2542 ggr
[Angel88]
0

Flytningar från snoppen

vad kan det vara. Lexus kan ibland få gula slemiga flytningar på snoppen, och så sitter han med den ute väldigt mycket. Han är väldigt renlig och slickar sig ren ofta, han är 8 månader och kissar massor ibland i flera minuter trotts att vi kanske precis varit ute. Han kissar oxå förtfarande mycket som en tik

fettmedkevlar
0

Förhudskatarr, går att spola rent själv med koksaltlösning eller hos vet. Men det är ett vanligt problem hos hanhundar. Oftast återkommande, ingenting som brukar försvinna permanent.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

spikes
0

säger som 1….men det kan ta lång tid innan hanar lyfter på benet….jag skulle dock råda er till att kolla honom om han kissar massor varje gång att gå till vet,eller så kanske han inte får kissa klart när ni är ute, hanar kissar ju flera ggr

fettmedkevlar
0

#2 Vissa hundar lyfter ju inte ens benen ;) Mammas hane lyfter inte benen, vilket är skönt enligt henne Då pissar han allting på en gång :D

spikes
0

3,jomen även om dom inte lyfter benet så behöver dom inte alltid kissa allt på en gång äevn om det kommer mycket, det är ju trots allt en hane, och jag känner till en del som kissar som tikar men gör det nästan lika ofta som en hane lyfter på benet….hoppas du förstår hur jag menar….

fettmedkevlar
0

#4 Jo det förstår jag :) Men oftast så brukar ju hanarna pissa allting på en gång, men det är ju som sagt inte alla.

Jo jag har också sett vissa tikar som lyfter benet, har du någon aning om varför dom gör det? Själv höjer jag bara på ögonbrynen och undrar ännu mer :P

spikes
0

5; jo det fick jag reda på av en varghundägare en gång vars tik gjorde så jämt, hon hade tagit reda på att dom vill avlägga lukten så högt upp som möjligt,det är viktigt för många voffs….

fettmedkevlar
0

#0 Uppsök veterinär för koll om han har urinvägsinfektion.

#6 Jasså, ja det var någonting nytt :D Men inte för att jag vet om tikarnas kiss kommer högre upp :P *haha*

spikes
0

7,näe men detta var en varg tik så lite högre kom det nog:-)))

Bogart
0

Min kompis JRT-tik lyfter ofta på benet, tror inte hon kommer så högt upp ändå, haha. =P Ser riktigt löjligt ut när hon gör så.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.