Jag ska bli matte igen!!
Hejsan! Jag är ny medlem här på sidan och kallar mig Gyte. Måste bara berätta att jag ska bli matte igen!
På söndag ska vi åka och hämta hem vår lilla "gullgumma" och jag är sååå lycklig!!
Jag trodde aldrig jag skulle våga skaffa hund igen efter den stora sorg vi gick igenom när vår förra hund hastigt insjuknade i leukemi. Det var en fruktansvärd chockartad upplevelse och vi blev tvungna att avliva henne bara ca 2 veckor efter sjukdomen upptäckts. Hon var en blandning av labb och schabrador och min allra bästa vän. Jag drabbades av en så stor sorg som jag ett tag trodde jag aldrig skulle komma över och jag sa att jag aldrig nånsin skulle utsätta mig för detta igen! Det var år 2004…
Men, man ska aldrig säga aldrig för nu är det som sagt dax igen! Jag blev övertalad av min sambo att åka och kolla in några små Valpar, och efter stor tvekan gav jag med mig. Det blev kärlek vid första ögonkastet och nu är jag så glad att jag åkte dit ändå! Hon är en sk. trevägskorsning: pappan är schäfer och mamman 50% labb, 50 % dobberman. Vad tror ni om den blandningen? Världens sötaste är hon i allafall! Bifogar en bild på lilla Bella! 

Välkomen hit och grattis till den nya familje medlemmen 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Blandningen låter massa bra! Har själv en trevägskorsning. Pappan var schäfer och mamman var labrador och bordercollie. Världens bästa hund! Jag förstår sorgen du måste gått igenom. Vågar inte ens tänka på hur jag skulle må om det skulle hända min lilla tjej.. Usch.. Men stark är du som vågar dig på att skaffa en liten igen! Lycka till med allt och välkommen hit!
Tack för det! Ja det känns verkligen jättekul! Det ska även bli spännande att se hur vår lilla "hittekatt" reagerar nu när det blir två som ska samsas om uppmärksamheten! Hon har, minst sagt, befunnit sig i centrum för allas vår uppmärksamhet sen hon flyttade in till oss för ca 2 år sedan, så det blir ju en liten omställning för henne nu. Hoppas det går bra och att det kommer att funka mellan dem….
Ps: Vilka mysiga hundar ni verkar ha!

Grattis till tjejen. Har också en trevägskorsning.
Pappan dvärgpudel, och mamman Lhasa apso/Yorkshireterrier.
Världens underbaraste.

Tack tack! Va kul det är att se alla mysiga vovvar här på sidan! Helt underbara allihopa!