Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 747 ggr
hulda33
0

Tonårs bråk!

Vi har bara tidigare i stort sett ägt tikar, så jag har inte så mycket erfarenhet av han hundar egentligen. Vi har en kastrerad hanhund nu på drygt ett år. Vad kan jag vänta mej för upptåg. Har hört att han hundar kan vilja visa sej stor och "stöddig" i den åldern mot andra hundar. Börja testa gränser mer och mer. För att visa sej stora och starka:) Nu är han ju kastrerad så det dämpar väl kanske också viljan att vara stor och "stöddig"Men som jag skrev så är det vad jag har hört:) Jag förstår självklar att det är väldigt iduviduellt hur dom reagerar men kan vara intressant och veta vad andra har för erfarenheter. 

jag kan ju tilläga att än så länge har jag inte märkt av något fuffens från våran goa vovve!

ipsi1
0

taj tja mena ja…….hoppas att de e bra ikväll…ja ska försöka gå ut me maja nu så få vi se om hon skiter nå nu då å pissar Obestämd vore juh bra om hon jorde det

AnneN
0

hulda33, jag tror du kan förvänta dig ungefär det du skrivit i ditt inlägg. Många (alla hundar jag haft iaf) testar gränserna då de kommer upp mot tonåren (ca 1-3 års ålder, det varierar). Var bara tydlig och konsekvent med de regler du bestämt ska gälla för hunden så kommer det nog att gå bra =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

hulda33
0

tack för svaret:)

blackangel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja vid ett års ålder blev iallfall Kiara som att hon glömt bort allt hon lärt sig hahahaha

spikes
0

Hej! jag har ju haft hanar nu i många herrans år, och visst testar dom gränser i den ålder, vara bara konsekvent och se till att hunden utför det du sagt från början, med beröm och positiv förstärkning när han gjort rätt, men man ska vara aktsam och kolla noga om det verkligen är "stöddighet" också, det kan lika gärna handla om osäkerhet elller rädsla för något, hormonerna strömmar hos dem vid 1-3 års ålder:-))