När vi hälar
Vi har ett littet problem med Sannie, När vi möter folk som hon får hälsa på blir hon så glad att hon kissar ner sig fast hon kanske precis har kissat. Ute är ju inte detta så farligt men vi har samma problem inne kommer det någon som hälsar på henne kissar hon litte det är inte så mycket men det är ju ändå. Oftast hinner vi säga till dom som kommer att dom inte ska hälsa på henne med en gång men i bland hiner vi inte. Kommer detta problem växa bort eller kommer hon göra så här varge gång hon hälsar på någon? Någon som har någon idé om hur vi kanske kan träna bort detta om det går? Tacksam för alla försslag.

Jag hade en tik som gjorde så, det tränade jag bort genom att jag inte lät henne gå fram till folk som kom och hälsade på föräns de i lugn och ro fått komma in och sätta sig + att de inte fick prata med henne föräns jag sa att det var ok (bara att respektera, mitt hem mina regler), hunden skulle vara 100% lugn innan hon fick gå fram lugnt och hälsa. Hälsningen bestod i ett Hej "hundens namn", lite klappande och lite nosande sen var det bra, blev det minsta busande eller stressande så avbröt jag det hela.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!