Varför det namnet?
Varför döpte du din hund/ar till det den/dom heter idag?

Velvet hade fått det namnet av uppfödaren och jag tyckte det var ett fint och passande namn så då fick hon fortsätta heta det
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hades fick heta Hades eftersom jag älskar det mörka oh grekisk mytologi :) Därav mitt nick ;)
Eros heter Eros Di Paranor i stamtavlan och kallades det när jag tog över honom.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Alla hundar har vart omplaceringar.
Alla har fått hetat det som de har hetat, utom Rinoa.
Hon hette Diesel när vi hämtade henne, men ingen av oss tyckte att hon var en Disel, sen tycker jag det passar mer på en hane.
Namnet Rinoa kommer från en karaktär i ett spel som heter Final Fantasy.
Inget jag skulle ha valt, men jag fick ju välja hund så ;)
(Blocket-annonsbilden)
Aramis heter ju i stamtavlan Columbus för uppfödaren döpte hundarna efter märken på cyklar 
Men hos oss blev det Aramis, vi hittade det namnet när vi satt och sökte hundnamn på internet en kväll och fastnade för det på en gång :). Sedan fick vi veta att Aramis farfar hette Aramis också :)
Och sen kom vi på att den poetiske av de tre musketörerna heter så, och det passar ju perfekt i vårt hem då både jag och sambon skriver en del ;).
Hade två schäfrar, mor och dotter. De hette Katja och Zaza. Ville ha något ovanligt och blandat mellan dem. Då blev det Tatsja.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Min Whippet som är en omplacering hette Benji till vardags när vi fick honom så det har han fått fortsätta att heta.
Min dagis hundar heter Fläderlyckans Aragorn efter uppfödaren döpte alla Valpar från Sagan om Ringen som Tema kull.
Milou.. Fick namnet av uppfödaren.. Varför heter vet jag inte
Min västgöte pojke Alfred fick namnet antagligen eftersom han var första kennel valp. så därför efter han kommer en A-Kull
Alfreds morbror som (västgötaspets) är tyvärr avliden Jonathan kallas för Jeppe.. Han köpte vi av en uppfödare i hemstaden där jag är uppfödd,.Alla fick namn efter Rövare i Kamomilla stad. Tema kull här också.
Min förgågna blandistik fick namnet Anisette efter något spritflaska som styvfarsan kom på som tyckte att han var fint namn på en tik.

Min lilla dam är döpt efter staden vilhelmina :) fast jag stavar hennes namn med ett w istället 
och pga vilhelmina är en stad i lappland så fick familjens nya tillskott också hänga med på det temat och fick heta Jokkmokk 
på bilden står wilhelmina längst fram och jokkmokk står och ser fånig ut i bakgrunden
passande att bilden tagits just i lappland också haha

Tyson hette tyson från kullen
Boy heter Ringmaster Good Boy i från kenneln

Min sessa kallades Fia när jag köpte henne som valp. Jag tyckte att Leija var fint. Hon döptes efter prinsessan Leija i Starwars.