Hur mycket kostade din hund?
Såg en likadan tråd på hamster.ifokus, tänkte att det kunde vara kul att ha en här med!
Suffy kostade 2 000 (egentligen 3 000, men fick vänskapspris eftersom uppfödaren är en god vän med min mamma)
Hund ett skänktes bort till oss för att vi var för honom rätt hem. Hunden var en blandras som ägaren hade lite tid för. Det var ett sorgligt farväl.
Hundar två och tre (renrasiga rottweilers, omplacering) kostade 3500 (tiken), och 4500 (hanen)
Min tik jag har nu, schabrador, kostade 2500 och var då 17 månader. Hon kom från en familj som inte visste vad de höll på med.

Tiara kostade 4000kr för att hon var vuxen…värd 100000000000kr mer;)

Gamlingen en (renrasig) omplacering(av bra stam) Fick vi betalt för att ta
. När vi bestämde oss för att ta honom och fd. ägaren kom hit för att lämna honom så fick vi 2.000kr plus 5 oöppnade säckar hundfoder på 15kg/st av bra kvalité. Detta var inget vi hade räknat med, men fd ägaren envisades och sa att det 'kostar' att ha hund (No shit Sherlock, haha) men att vi lika gärna kunde få dom här pengarna då dom annars ändå hade gått till avlivning.(Hunden skulle alltså avlivas)
Min Pekingese tik kostade 10.000kr i inköp, sen kostade införseln av henne några tusen-hon är alltså en import.
Min unghund(renras) var inte så dyr i inköp, gav 8.000kr för honom.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Min schäfer/border kostade 1.000:- och var då 4 veckor.
Dobbisen kostade 2.000:- och skulle egentligen avlivas
Labben fick vi av grannen för han var sista kvar.
Nu har vi lilla Nadja, hon kostade 12.000:-

Jag har faktiskt inte betalat ett öre för mina hundar, min första hane fick jag gratis som omplacering. Förra ägarna hade inte tid eller lust med honom. Andra tiken fick jag av en mycket god vän(numera är min vän avliden) som valp. Tredje fick jag även av samma person som inte längre finns kvar i livet, hon har stått i hundgård(draghund) och hon var dom andras hack kyckling. Numera är hon levnadsglad och öppen, trots sina 6 år är hon som en 1årig valp. Alla tre ovan är alaskan huskys.
Fjärde hunden(renrasig schäfer) fick jag av min mamma, planer att tävla med henne och sedan ska hon gå i avel om hon är friröntgad.

"trots sina 6 år är hon som en 1årig valp. Alla tre ovan är alaskan huskys."
UNGHUND menar jag, inte valp

Min (oreggade) jack russel skulle ha kostat 7000 men jag fick lite kompisrabatt då uppfödarna är föräldrar till en av min abästa kompisar.
Hades som är en blandning av schäfer / new foundland kostade 4500kr.
min renrasiga dalmatiner kostade 8000:- blandrasen dalmatiner/labrador kostade 6000:- (för 9år sedan) och cavalier king charles spanlarna kostade 11000:- st

När Naglis förra matte köpte henne när hon var 8 veckor (1999) så kostade hon 2500:-, när jag sen skulle få ta över henne så fick jag henne gratis. Hon tyckte det kändes så bra att lämna Nagli till mig när jag ändå känt henne 1 år innan och tagit med henne till klubben och hon hade då sovit hos mig även fast hon inte var min på den tiden! ^^

Egentligen kostade Velvet 4500kr, men jag fick en deal med uppfödaren om att jag skulle få betala 1000kr och själv stå för id-märkning mm, men slutade med att jag fick henne gratis för då jag kom med pengar så sa han bara att jag skulle lägga det på nått åt hunden ist =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Amira blandis mellan Berner Sennen -Collie kostade 5500 kr,
Ceasar Golden Retriever (renrasig Flams å Trams) kostade 8000 kr (2004).
**MVH Cerrolyn

Jag betalade 6500:- för Kito, sen så hämtade jag honom i ett annat län så jag var tvungen att betala en killkompis som skjutsade mig för bensinen (både vid tingning & hämtning), bensinen gick på totalt runt 1200:-
Värt vartenda öre! ^^,
Emil kostade 1500kr Rottis/Berner sennen 6 år.
Missy betalade jag 4000:- för till hennes ägare (då 5 mån) som bodde i Norge, hon sålde Missy för att Missys raser är förbjudna där…Men Missy är född o såld i skåne o kostade då 7000:- (dogo argentino o 25% amstaff).
Rico var 9 år när vi fick honom, och vi köpt honom för 1 kr. :)

Teddy (som nu är 5 år ) betalade jag 2200 kr för.<teddy är bc/flate/golden blandning
Snuffan som är 4 år och är blandning mellan Jr/amris betalade jag 400 0kr för.
Yatzi, min valp på 10½ vecka och som är blandis mellan golden/labbe/flate betalade jag 3900 kr för

vi fick vår nikita när hon var 2,5 år för att ägarna inte hunde ha henne längre. så hon kostade inget. de är bekanta till oss och ville bara veta att hunden helt säkert skulle komma till ett ställe där dom skulle ha tid med henne, och pappa är ju pensionär så det har han. landet passar bra för henne oxå.
hon har varit hos oss i 2,5 år nu… eller om det kanske är mer..
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Berit skänktes bort eller aa 50 öre fick jag ge för henne <3
(första bilden på henne efter jag hade fått hemme henne för 4 år sedan<3)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

tycker det var väldigt praktiskt att ta hand om en vuxen hund. speciellt eftersom nicki inte var förstörd på något vis, utom att hon var aldeles bolltokig. de andra dåliga vanorna hon har har hon fått hos pappa för han skämmer bort henne.
"20: vilken fin vovve! :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
#21 hehe tack =) de där e ju en gammal gammal bild men jag tycker de kul att ha en såm bild från förr :P
här har du en nyare =)

6500kr (1998) för en renrasig hund
Nästa hund var vi fodervärdar på men fick henne gratis för att det inte gick att avla på henne. Också hon renrasig.
Dobby kostade 5500 (blandras), Malou kommer jag inte ihåg men runt 4000kr tror jag (har för mig 3800) Hon var då runt ett år, adopterad från spanien.

Min Whippet fick vi, ägaren bara lämnade över honom med en liten leksak, koppel, halsband, stamtavlan, en liten påse med mat och sedan har vi inte hört ngt ifrån dom. Jo jag ringde dom strax efter att Benji hade flyttat till oss för att berätta hur det gick men dom har inte hört av sig ngt mer. Benjis uppfödare hade ingen aning om att Benji hade blivit omplacerad när jag ringde henne och talade om att nu bor Benji med oss här i Bollnäs, Benji är ifrån skåne. Benji var bara året gammal när hankom till oss. Sedan han kom till oss har han ställts ut med flera bra resultat, han har fått bli pappa en gång och numera har han både barnbarn & barnbarnsbarn..
Varghunden som vi hade gav vi 8000 kronor för.
Har inte betalat 1 öre för varken Albin eller Pelle som är då änglahund nuförtiden. Albin är ju som sagt född hemma hos mig och stannade där.

5000 kr (blandis). Minns inte vad tiken kostade, kanske 4500 kr (också blandis)
#28 Har man sett några gulligare ögon på en vovve förut? :)

#31, vilken sötnos!! :D
Han kostade ingenting eftersom han är en foderhund. Men ursprunligen lär han kostat några kronor, då han är importerad från Italien.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Tindra kostade bara 6.000:- eftersom att uppfödaren sänkte priset med 2.000:- för att hon visste att Tindra skulle bli för stor. (Det var år 2005 och nu kostar en sheltie ca 10.000-12.000:- där jag bor.) Enya har jag ju fött upp själv så jag vet inte hur mycket jag har lagt ut för henne. =P

Min fina amstaffhane kostade inte mej något… Han var 8månader gammal och killen som hade honom jobbade och jag va hundvakt, åkte till holland så då åkte kingen hem till husse en vecka. När jag sedan tog tillbaka honom var han inte alls den hunden som hade varit hemma hos mej tidigare. Han hade tappat livslusten totalt… Då gav min kära mamma mej klartecken och sa: Ta hunden, ring till honom… Och jag gjorde det och fick honom… Visserligen kostade det att vaccinera,chippa och regga honom men det är ju sånt man får räkna med att lägga ut…
Betalade 6500 kr för min borderterrier med stamtavla. Detta var år 2002.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Hej!
Jag är ny här, blev medlem idag.
Min hund kostade 3.500 kr, han var då tre månader gammal. Han var då väldigt skadad psykisk av sig gamla ägare. Många tycker att jag inte skulle betalat den summan.
Men han är värd sin vikt i guld tusen gånger om!
MIn första hund fick jag gratis pga ägarnas flytt till lägenhet, 4 stora hundar, 2 småbarn och ett tredje på väg. Hon var då 5 månader och BC/Jämthund.
Den andra är egen uppfödning mamma se ovan, pappa lapsk vallhund.

Köpte våran blandis för 1kr när hon var 4 år. =)
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/
*blev fel*
≧◔◡◔≦
6500

Viggo, jämte, kostade 8000 kr :)
blandisen tror jag låg på 1-2000:- (10år sedan)
Jack russell terriern på 4500:- (8år sedan)
≧◔◡◔≦

Pappas Amstaff gick på 20.000 vet jag, dvärgschnauzern vet jag däremot inte!
#46 Vart kommer den Amstaffen ifrån? Vilket land alltså.. :)

betalade bara en symbolisk summa för Roxie (2000kr), antar att det var mest för att dom som jag tog över henne av skulle se att vi seriöst ville ha henne o då kunde tänka oss att betala en liten summa.
o hon är värd dom där tusenlapparna 10ggr om :)
våran lilla nemo kostade 6000kr. han är en chihuahua/dvärgpincher.
Min gamla vovve kostade 3500 kr.. utan vacc och idmärk och chipp.. men har vaccinerad. det var för 13 år sedan.. Numera död.. :(
Men min nuvarande renrasig kostade 9.000 Västgötaspets med stamtavla och ytterligare innan hade jag samma ras kostade 7000 med stamtavla.. alla mina renrasiga är reggad i SKK

#52 Öh, kanske för att det är intressant att se hur priser har ändrats, vad olika raser kostar etcetera? Det finns många trådar som inte har syften, och det här tycker jag är en som verkligen har ett syfte. Det är väl mycket "onödigare" med en tråd där man bara postar en bild på sin hund och säger vad den heter? Ska man börja ifrågasätta trådars syfte så kommer man verkligen ha att göra… :)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Jag tycker det är intressant att se vad allas hundar har kostat :) Och det är syftet med tråden gissar jag?
min snodden hade kostat 7500 för 6 år sedan,men eftersom jag har haft samma underbart goa uppfödare sedan 91 på collie,så fick jag honom för 4000 ;-).

Min första hund fick jag…
Lilla valpen som kommer hem i November kostar 10 500:-

5 500:- Lhasa Apso/Tib. Spaniel.

#53 + #53 Sa aldrig att alla trådar behövde syften för att finnas. Tänkte helt enkelt inte på ett sånt skäl, i mina ögon såg det ut som en tråd där man jämför priser på hundar, precis som om de skulle ha olika värden p.g.a. priset. Menade verkligen inget illa!
Det var bara en fundering eftersom jag själv inte såg tråden på samma vis som ni, ok !?
Mvh Ellenfyrkant

Hej. Min blandis Dvärgpudel/Lhasa Apso/Yorkshireterrier 6000kr.
Hon är två år nu. Köpte henne när hon var 10 veckor. Bästa jag gjort.
#58 Jag förstår bara inte hur man kan tro att vi jämförde priser för att se vilken hund som var värd mest eller minst?
Men men, alla tänker vi olika, och tur är det :)

#60 Det var ju det jag inte heller förstog, därför jag reagerade på det sättet. Jag var så instängd i mina egna tankebanor.
Mvh Ellenfyrkant
Min blandis gav jag 2500 för 2003(idmärkt, vaccinerad) schäferblandning
Min Franska Bulldoggvalp gav jag 12500 för nu i år.

#63 vad står EuW & KbhV för?
_**/Mvh Anne
#64 Haha, vet inte riktigt;) Har inte brytt mej om att ta reda på det. Men visst låter det glassigt?

#65 jo det gör det helt klart =)
_**/Mvh Anne
jag köpte Bosse för 2000:- det va de prsiet för att han hade skönhets fel.
omplacering :)

Vi gav 10 000kr för våran renrasiga dvärgpinscher med fin stamtavla, detta var 2 år sedan ungeffär. Tycker det är sjukt att vissa kan ta det dubbla för en liten blandras… Nu kostar väl en renrasig dvärgpinscher 12 000kr tror jag. Sett dp/chihuahua för 20 000kr! 
#69 Låter ju illa det där, ska bara tillägga att jag skiter i stammen egentligen