Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 1185 ggr
PillanN
0

Djurförbud äntligen!

Jag har tidigare skrivit ett inlägg om hur det gick till när jag och min syster Anne köpte våra hundar Velvet och Mischa.Mannen i fråga behöll två Valpar ur kullen+tiken + otaliga katter.Ren missär!

Efter många anmälningar från både mig själv och andra var kommunen där och avlivade ett tjugotal katter,men inget mer hände.

Såg nu i sommras att han höll på att flytta från bostaden och har inte kunnat släppa tanken vad som har hänt med de stackars djuren.

Letade som en tok på nätet för att luska reda på vad som hände och hittade till slut svaret!

Han blev åtalad för att ha misskött sina djur och fick djurförbud!

Inspektörerna hade hittat ett femtiotal katter i lägenheten(parhus)+väldigt många ute.Hundarna omhändertogs för att utvärderas mentalt om det var möjligt att omplacera dom,i annat fall avlivning.

Det är hemskt att det ska behöva gå så långt innan något händer när en människa är oförmögen att varken ta hand om sig själv el.djuren.Personligen känner jag en enorm lättnad att kunna släppa tanken på att hans djur far illa mer.

Vet inte om man kunde omplacera hundarna,tror inte det för dom var väldigt aggresiva.

Hoppas mannen fick den hjälp han behövde,han var ju uppenbarligen själv i behov av vård.

AnneN
0

50tal katter?! Oj då var de till och med fler än vad jag hade kunnat tro!

Vad bra att han fått djurförbud!

Skulle du vilja vara snäll och länka till den sida där du hittade informationen?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rocktjejen
0

ja jag vet inte vad man ska säga..det är bara väldigt hemskt och orätt mot djuren..att det ska behöva gå så långt innan något händer..sorgligt också att man inte kan se när djuren inte mår bra utan behåller dom för sin egen skull..för sitt ego s.as.

men ett 50 tal katter i en lgh det måste ha vart en massa inavel på inavel..nej fyy..

Tatsja
0

Jag anmälde en sambo för djurmisshandel. Han var bonde och blev arg på en ko som inte var så snabb och slog kon så ögat sprack. Blodet rann och hon blev blind på ögat. Han gjorde ingenting, så jag tog i hemlighet kontakt med en veterinär jag kände. Sen rullade det på. Nu flera år efter händelsen så kom hans hämnd. Utan min vetskap hade hans son lagt in något program i min data. Hade den när jag bodde där. Sonen är en duktig hacker. Vi får otroligt många paket. Saker vi inte beställt. Min muspekare fick eget liv och saker försvann i datan. Polisanmälan och de kollade datan efter tips från mig och sonen.

Nu har jag fått installerat ett program av polisen i den nya datan och anmälan mot dem gjorts. Vet inte hur de kom på att det var jag, men troligen veterinären.

Om de tror att jag tar tillbaka anmälan om djurmisshandel, så tror de fel. Har berättat om alla tillbud för polis. Vill inte denna människa ska fortsätta handha djur

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

AnneN
0

#3 stå på dig! Det är de som gjort fel och du som gjort helt rätt!

Vill bara inflika att djurförbudet som PillanN skriver om kan vi till viss del tacka några av eldsjälarna inne på hittekatter.ifokus för, jag var ett tag i kontakt med dem för att få hjälp med vad som kunde göras för dessa stackars djur och de har hjälpt till en hel del genom att ringa och mejla till ansvariga innom kommunen och länsstyrelsen bland annat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tatsja
0

Vet att jag gör rätt. De får mig aldrig att ta tillbaka anmälan. Rätt så många på dem. Inte bara djurmisshandel. övergrepp, svart arbetskraft. Förfalskning av namnteckning, min bland annat. med mera.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Alexej
0

Vad bra att det blev djurförbud. Med de nya lagar som kommer till årsskifte kommer han att ha djurförbud oavsett var han bor. Förrut räckte det med att flytta till en annan kommun för att djurförbudet "försvann".

Men tråkigt som alltid att oskyldiga djur fick lida och avlivades.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus