Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 879 ggr
murderdolls
0

Skaffa hund?

Min sambo och jag går i skaffa hundtankar. Vi har två illrar och två katter just nu och söker efter en hundras (stor hund, kaan absolut tänka oss en blandras, men inte trekorsning) som inte har någon större jaktinstinkt och gillar att gosa med både husse, matte och djur.

Men vi undrar om det är något speciellt vi skall tänka på nu när vi går i skaffa hundtankar? Just när vi letar hund och våra förberedelser inför hemkomst och träning med hunden. (kan tänkas att det ev blir en omplacering och då behövs kanske massa grundträning).

Sen skulle jag gärna vilja ha lite tips på hur man bäst introducerar hund och katt för varandra, för bästa chansen att få dem att fungera tillsammans.

Tips och råd mottages gärna.

AnneN
0

Har skrivit 2 artiklar med råd inför valpköpet

Artikel 1

Artikel 2

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

murderdolls
0

men det blir nog en omplacering och då handlar det ju inte om samma saker som om man tar en valp?

AnneN
0

#2 det beror en del på hur hunden haft det, en del kan man eventuellt behöva börja om från början med, men många av sakerna blir samma/liknande oavsett ålder på hunden.

Kan inte hitta något i de 2 artiklarna som inte gäller om man skaffar vuxen hund, förutom att det kanske kan vara svårt att få träffa hundens föräldrar.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KindredCold
0

#2 En omplacering kan vara likaväl någon du känner som grisen i säcken.. Folk kan ljuga mm.mm. Var försiktig..
Lycka till!