Någon som har erfarenhet
Det kommer att gå så bra! Just nu hr vi 2 jakthundar och 4 katter, inga problem. Hade en hund till förut och han älskade katterna. Mitt ex och jag hade 7 Airdelaterrrier och 3 katter och det var inte heller något bekymmer… Så jag tror att det kommer att gå fin fint för dig. :-)
Hej Skruttis!
Ja det går nog bra men man är lite orolig.
Låt dom bara närma sig varandra i sin egen takt… Det kommer säkert att bli både lite spott och fräs men det gör över. :-) Har en kompis i Östersund som precis har skaffat katt och hon har en gammal tax, så hon vara också lite nervös men det var inget problem. Dom tittade lite surt på varandra men nu så… Katten löper tydligen och fattar inte varför inte taxen ställer upp! haha

Jag tror också att det går bra, vi har fem katter och har just fått hem vår valp. Den äldste av våra kattherrar blev mycket upprörd och är fortfarande sur men har helt klart förstått att vlapen är här för att stanna. Låt dem bara ta det i sin takt, lycka till!

Hur har det gått för er?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#0 Lite nyfiken på vart du hittade ditt användarnamn :D

När vi kom hem med Boy, vår valp vi har nu.
Så gjorde vi så att vi gick ut på ett neutralt ställe och hade Zigge (katten) i koppel & sele.
För skulle det hända något så är det lättare att tabort katten.
Vi har ju en hund sedan innan som är bästis med katten och han är ju äldre än katten och det har funkat jätte bra sedan dag 1.
Så vi kom ut och Boy var i koppel på backen och lika så Zigge.
Men…*Fniss*….stöddiga Zigge…blev RÄDD!!! :-)
Han tyckte "Fy satan, inte en sån…lite…äcklig…amöba…flytta in till MITT hem….DET går jag INTE med på, matte för HE**ET jag flyttar, om du menar allvr med detta!!!":-)
Inne sedan så hade vi gjort en liten valphage till Boy.
Zigge gick minst 1-1½m omvägar runt den… :-)
Idag så leker dem som om dem inte har gjort något annat på hela livet =)
det tog nån vecka, så hade Zigge accepterat den nya "äckliga amöban". :-)
Men aldrig har han använt några klor mot Boy.
Idag så tror Boy att kisse är appoterings sak - han tror på leken "kast med liten katt!!" ^^
Men det kan han glömma ,-)