Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettot-off-topic
Läst 1213 ggr
Tatsja
0

Hur syns NI?

Eftersom jag är både bilförare och hundägare så måste jag bara påpeka vikten av att synas. Många gånger när man är ute och kör så har folk mörka kläder på sig. Syns nästan inte alls. Speciellt om det inte finns gatlampor. Som hundägare och även om jag bara är ute och går när det börjar skymma, så försöker jag göra allt för att synas.

Har extra reflexer på rollatorn. Reflexväst eller reflexjacka. Min hund har reflex på kopplet. Allt för att jag vill bilförare ska se mig och Tatsja.

Tyvärr är det många som tror att det räcker med gatbelysningen, men det är svårt då också.

Så snälla. För er egen skull och mitt. Sätt på er reflexer.

Tatsja Medarbetare rörelsehindrade och kost

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

TinaH
0

jag har reflex väst med hund tryck på.
Samt hängande reflexer. Har även reflex runt midjan.

Mina hundar har reflex täcke samt reflex sele (har inte alltid täcket på, då jag tar selet i stället)
Plus blink-blink halsband och koppelförlängare med reflex.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Tatsja
0

#1 Vad skoj att höra. Tyvärr är det många som tror att de syns ändå. Speciellt i stan med alla lyktor. Men som bilförare är det lättare att se gående om de har reflexer. Om alla bär reflex så kan det rädda liv.

Väl mött, Tatsja

KindredCold
0

När jag hade min tik hade hon relexväst samt ett hänge på halsbandet som hade relex och en lampa på sig. Samt refelx på kopplet. Hon hade även reflex på täcket, då hon inte hade selen när täcket åkte på.

Jag har relexmärken på jackan samt hängande reflexer.
Har även en stor reflex på höftbältet när man nu använde det.

Min hane har reflexhalsband samt reflex på kopplet.
Har ingen sele som passar till honom, då vi fick honom i våras har vi inte skaffat en sele ännu, men han kommer få ett :)

Även utekissen har reflexhalsband ;)

AnneN
0

Påg mig sitter det en reflexväst och på Velvet sitter en reflexsele om vi går ut i mörkret

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

på mig sitter det en reflexväst som syns så bra så bilarna tror att det är polis på gång och saktar då farten:-))),på snodden o spike sitter det reflex sele,och reflex koppel,så jag lovar att vi syns hahaha,vet själv hur det är kan bli jätte irriterad när folk inte använder sånt

Tatsja
0

Blir så glad att så många har uppmärksammat detta med reflexer. Vet ni att det finns till barnvagn? Bilder finns på barnsajten

Väl mött, Tatsja

Blandisfantast
0

Haha, Vi ser nog ut som julgranar! Jag har en reflexjacka. Vovvarna har reflexsele, eller halsband, reflex länk till kopplet, reflexkoppel och även reflex på vovvars ben. Eftersom jag är hästägare oxå och rider mkt i mörkret så vet jag att det är VÄLDIGT viktigt att mkt reflexer på sig.

Har vovvarna täcke på sig, så är det reflex på dom oxå!

Blandisfantast
0

Glömde ju att skriva att vi har röda blinka lampor på oss oxå, både jag ocg vovvarna.

Tatsja
0

#8 Tur de inte är blå då Flört

skönt att höra att de flesta har reflexer, men glöm inte att lägga en reflexväst i bilen. Bra att ha om man är tvungen att stanna.

Väl mött, Tatsja

Cerrolyn
0

Så här ser vi ut. Sonen fick agera migFlört

Bild

Reflex = Billig livförsäkring.

**MVH Cerrolyn

fettmedkevlar
0

Till två av hundarna har jag reflex "inbyggt" i halsbandet, Hicka och White har varsitt halsband i heltäckande reflex. Har en reflexsele till hanen, blinklampor och lysande(lyser hela tiden) i gult sken, reflexkoppel och reflex flärp till kopplerna. Till mig själv har jag reflexväxt och en liten reflex som jag fäster nere vid byxbenet.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

AnnaKarin
0

Reflexsele på ena hunden, reflexhalsband på den andra samt reflexväst på matte.

Anna-Karin

”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

fettmedkevlar
0

Kanske ska tilläggas att allting används inte på samma gång här hemma.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Tatsja
0

#10 Sätt gärna ut bilden på de andra sajterna som denna tråd ligger. Du har min tillåtelse, eftersom det är jag som är skribenten.

Tycker det är viktigt att visa upp hur det ser ut och kanske skapa ett intresse för just barnvagnen.

Kramiz Tatsja

Väl mött, Tatsja

Blandisfantast
0

Jag har oxå en massa reflexer på barnvagnen, mörkret kommer oftast fortare än vad man har tänkt sig!!!

Cerrolyn
0

OkidokiSkrattande

**MVH Cerrolyn

Tatsja
0

Titta på "10, jättebra bild. Vill ha den på fler trådar om detta ämne.

Tack för att ni bär reflexer och räddar liv.

Väl mött, Tatsja

TinaH
0

Jag skulle inte kunna tänka mig och gå ut, inte ens där jag bor då det visserligen "bara" är cykelvägar med lampor, utan reflex.
Gubben tycker att jag ibland är för mycket :-)

Men detta är lika självklart som Amen! i kyrkan!
(anser jag)  :-)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~