Djurhållning
Jag råkade bo granne(parhus) med uppfödaren till min o Annes hundar därför har jag en hund från honom i min ägo.Det var inte meningen att jag skulle ha en men varken jag el. min syster Anne kunde se på hur han misskötte dom stackarna så då blev det som det blev…en Mischa och en Velvet.Dom satt ute i en liten hage från morgon till kväll utan vatten,vind/regnskydd under tiden han både var hemma o jobbade.Vi gjorde allt vi kunde för de små…
Vi ringde flera ggr till djurskyddet på komunen som också var där flera ggr o inspekterade.
Inget hände under 3 år mer än att han fick tillsägelser.
Polisen kunde inte heller göra något.
Kattbeståndet utökades även det under tiden till ca 35-40 katter som var överallt!
Han behöll 2 Valpar tillsammans med tiken som ju växte och blev stora.Under hela tiden förutom när han åkte till jobbet då hundarna följde med så var det bara den vuxna tiken som ev. fick gå ut o rasta sig någon gång /dag.Resten av dygnet gjorde dom inne utan att han brydde sig om det.Han lade tidningar lager på lager över golvet som han inte tog bort.
Det luktade nått fruktansvärt in till vår del av huset men jag fattade inte att han hade det så.
Tog så saken i egna händer och klättrade upp o tittade in genom fönstret och fick se svaret….jiiiiiseees!Förra sommaren när han från djurskyddet varit där ringde han tillbaka till mej och sa att citat:"Det var ta mej fan det djävligaste jag sett"
Kommunen fångade in o sköt ett tiotal katter då men resten av djuren fick han behålla till våren-08.
Han var då avhyst men lämnade kvar alla katterna.Vad ska hända med de stackarna?
Han blev åtalad men det vi ju hur "bra"det hjälper.
Ska tilläggas att detta skedde i ett vanligt villaområde.
Hoppas den nya lagen utnyttjas till max för det här är bara en berättelse.
Rent fördjävligt att det ska hända i fina Sverige med alla sina lagar.

En av gångerna som han hade lämnat valparna ute i hagen medans han åkt bort över dagen och lämnat sin gamla mamma som var på besök att ta hand om djuren så började det åska och spöregna! Hans gamla mamma klarade inte av att ta in valparna själv så jag gick och frågade om jag skulle hjälpa henne ta in alla Valpar så de inte skulle behöva vara ute i ovädret. Jag bar in valparna till köket där de brukade vara, och fy(!) det var det absolut skitigaste jag någonsin sett!
Om ni någongång sett på Djurpoliserna på TV och sett då de gått in i ett riktigt skitigt hem så kanske ni förstår hur det såg ut hos denna granne! Hela bottenvåningen var så skitig så jag är 100% säker på att det aldrig går att få rent ens om man sanerar där! Källaren och övervåningen var jag aldrig på så där vet jag inte hur det såg ut, men kan tänka mig att det var lika illa där!
Och i detta levde alltså dessa stackars djur! Katterna var dessutom extremt magra en del av dem och tiken (valparnas mamma) har till och från varit väldigt mager.
Näe usch och fy att sådana människor får gå lösa i samhället!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Men man ska även tänka på att det finns sådana som inte är förmögna att se till sig själva eller djuren. Sådana kan behöva en rejäl knuff i rätt riktning och få hjälp med att städa och fixa till sig själv.
Men en eloge skall ni två ha för att ni tog hand om två Valpar.

Får man inte skjuta sånt här folk, Anne menar du? 
Utan att själv få straff…
F*N!!! Vad ARGER jag blir!!!! 

#3 näe tyvärr tror jag svenskarättsväsendet har något emot det =/
_**/Mvh Anne
4, men man kan väl få låta sånna leva kvar i sin skit dom åsamkat och sedan bara ta hundarna därifrån,usch vilka odjur,skönt att dom har det bra nu;-)

Jag hoppas att hundarna han hade har kommit till bra ägare… Pernilla vet du något om vad som hände med tiken och kullsyskonen?
_**/Mvh Anne
Jag är ganska säker på att dom är i hundhimmlen.Det var inte snälla hundar.
Tänkte tillägga att denne man faktiskt hör o häpnad jobbade på ett behandlingshem för missbrukare…men sitt eget kunde han inte ta hand om.

Ok men då har ju iaf de stackarna det bättre i hundhimlen än vad de hade innan
_**/Mvh Anne

blir sååå ledsen
han måste verkligen varit sjuk,annars vet jag inte hur en normal människa kan göra så här???blir så förtvivlad,tur att det finns människor som er; Anne och PillanN