Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 647 ggr
spikes
0

är så glad:-)))

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Över Spike;-) tänkte dela med mig av detta till er:-).

Spikes husse har ju haft en del problem med honom, och tappat lusten lite,inte helt men tillräckligt för att jag ska reagera:-)).

Spike blev för något år sedan attackerad av en bull terrier av något slag som var lösspringade, och det var rejält också en inläggning på djursjukhus där dom fick lappa ihop ena sidan på magen på honom.

sedan dess har han varit helt blockerad vid andra hanhunds möten, han har flera ggr slagit ner andra hanar som kommit lösa emot honom,men det har inte skett någon olycka från spikes sida,utan han har helt blockat sig när han har fått ner antagonisten som kommit,alltså husse har inte fått kontakt med honom, utan fått lyfta av honom från den andra hunden, han har helt enkelt varit otursförföljd i sitt liv.

snodden och spike har ju haft hanhunds gruff för sig också,men eftersom snodden visar tydligt att han inte vill ha bråk så har det gått att avstyra på en gång,utom nu sista gången för då satte snodden sig upp emot honom,och vips så låg han i under spike, varpå spike står över och morrar som en galenpanna,hur som helst så har jag ju under några veckor tränat kontakt övningar dagligen med spike, vilket resulterade i att spike självmant klev av snodden bara genom att jag pratade med honom,och sade att det räcker nu……snacka om att man blir glad för hundens skull, och samtidigt är det ju så kul att se att man kunnat bryta ett gammalt invant beteende på honom…..ville bara dela med mig;-).

AnneN
0

Vad roligt att höra att det gick bra och att det faktiskt går att bryta ett sådant beteende =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

spikes
0

tack!…det där med att det aldrig går att lära gamla hundar att sitta är en skröna,spike är 10 år och hur formbar som helst fortfarande;-)

AnneN
0

Jo jag vet av egen erfarenhet att man kan lära gamla hundar nya trix, men tyvärr hör man allt för ofta om hundar som ägarna inte lyckats "omvända"

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!