Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettallmänt
Läst 768 ggr
PillanN
0

"Rottsfer"

Rottweiler/Schäfer blandning med andra ord.

Det är vår nya lilla stjärna på 11v.Totalt okunnig uppfödare!Jag skrev ett köpeavtal vilket hon inte visste vad det var.Jag betalade handpenning på 1000 kr och resten i slutet av denna mån.När hon skrivit under sa jag "Du inser väl att jag kan ha grundlurat dej nu?Vilken tur att jag är ärlig då fortsatte jag sen.Hon sa att hon skulle avliva valparna nästa vecka om hon inte får dom sålda till vettigt folk för det var mest "konstiga typer som ville köpa dom.Det var väl nästan väntat med den blandningen.Synd om de små som inte bett om att komma till världen.

nepas
0

Ja, det är oturligt att det finns ett överflöd av hundar (såväl som andra djur) att många hamnar hos "okunnigt" folk. Det krävs ju dock inte jättemycket vett i skallen för att kunna lära sig vad en hund behöver och kräver.

Men jag tänkte mest på din ihopskrivning, jag har mest hört Schottis om den blandningen. Men Rottsfer var fint det med :)

Mischa
0

Tur iaf att hon inte sålde till första bästa .

≧◔◡◔≦

KindredCold
0

Schottis heter väl schäfer/rottis? ^^

Men tur att hon var lite vettig i alla fall.
Grattis till nykomlingen :)

PillanN
0

Det kanske det heter men jag tycker Rottsfer låter bättre:) Vettig vet jag inte om hon är.Hon säljer valparna obesiktade,oavm,ovacc, och inte id-märkta.Hunden i sig är det inget fel på för då skulle jag aldrig köpt den men så fick hon gå ner i pris mot att jag gör vet.besöket själv.Hon frågade mej om det var lag på id.märkning o vacc.

KindredCold
0

#4 Okej, men det framgick inte i ditt huvudinlägg, så det visste jag inget om :)

PillanN
0

Sorry.Har tänkt så mkt så jag trodde väl jag hade skrivit detSkrattande

AnneN
0

Synd att det finns så oseriösa uppfödare =/ Men tur att iaf en av valparna fått ett bra hem =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

PillanN
0

Hon ser ut som Velvet (tom vita fläcken)fast med Schäferpäls.Garanterat bra hem!Jag sa till henne att även vi skulle träna till vakt och att vår andra hund var vakttränad.Jag måste väl se snäll o pålitlig ut som fick köpa henne ändå…….Nää..det sista var skämtSkrattande

AnneN
0

Pernilla du måste ju lägga upp lite bilder på underverket =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

PillanN
0

Yepp,så fort jag utrustat min kamera med en datasladd får ni alla se den lilla stjärnan:)

SundblomMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här i huset bor en Schäfer/Rottweiler brutta också, runt 6 månader är hon nu.

PillanN
0

Jiiiisus vad söt!Då kan kanske man har en liten susning om hur vår kommer att se ut…

SundblomMaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lill-parvels föräldrar är Fader: Långhårig Schäfer och mamman är Schäfer/Rottweiler. Så skaffa sladd till kameran nu, så vi får se den lille!!!!

Bifogar en 8 veckors bild på våran skit-unge.

Molle08
0

#13 din första bild ser ju mesta schäfer men mycket svart fluff päls;)

Sött ju.