Upprörd
Idag blev jag verkligen förskräckt över hur en del kan göra mot sina Valpar, mina grannar har köpt en valp, den är snart tre månader nu och i eftermiddag lämnade de den ensam hemma flera timmar, Den har gråtit o ylat, stackars lilla pyret. Men jag sa till dem när de kom hem, att man måste träna valpisar vara ensamma små stunder i taget, ´Hoppas de förtod , vad gör man annars om det upprepas

Om det upprepas så kan du ringa till djurskyddet och höra om de kan göra något. Hoppas att din granne förstod
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Tror inte Djurskyddet gör något om de är borta fler än 4-6 timmar.
Det är ju lag på att en hund får inte vara ensam mer än 6 timmar.
Sjuka och gamla hundar ska ses till oftare.
Hunden skall ses till och gå ut minst två gånger under dagstimmarna. (alltså undantaget på natten)
#0 Hoppas de tränar valpen!
Det är hemskt med hundar som inte är ensamtränade..
Blir så mycket svårare senare i livet.
Jag tycker oavsett lagar o paragrafer så ska man vänja sin lilla valp vara ensam i små korta stunder, har svårt att tro att det blir en trygg hund om den får uppleva ensamhet och vara rädd som liten valp, jag kan inte så mycket men sunt förnuft kommer man långt med.
#3 Var det unga också.. hmm. Sorry, glömde väl det

#4 Håller med. Vi fick ju ensamträna vår tik vid 18 månader (fick hem henne då) Det var sjukt jobbigt då hon var äldre.. Man ska ta tillfället i akt, även om man inte planerar att hunden ska vara ensam. Kan vara mycket bra då man kan aldrig veta när man måste lämna bort den på tex ett hundhotell.

Berkaingela hur har det gått?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
*Putt*

Men altså,… varför måste man anta en massa? Vad vet vi om deras träning? Kanske de tränat massor men sedan ändå var tvungen åka iväg utan att kunna ha hunden med. Det är DET man frågar först, om man nu måste uppröra sig för ETT tillfälle.