Lära hunden?
Usch, det står still i huvudet på mig. Jag vet inte riktigt vad jag mer ska lära Diesel. Han kan sitt, ligg, stanna, varsågod, tass och high five. Vill ge honom något nytt att tänka på då han redan kan allt detta så bra. Något tips?
stanna kvar och gå ifrån kanske, fot med och utan kopplet,sök brukar vara kul också;-),själv var jag i skogen i dag och satte gotta bitar i tallbarken, satte mina hundar en bit ifrån sedan fick dom söka rätt på dem där.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Stannar gör han tills jag säger varsågod när jag går bort, så det kan han. det är han superduktig på (: Fot är väl lite sådär, mycket annat som är spännande, men det ska vi hel klart öva på.
AnneN - tack!

#3 varsågod
#4 Tack =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Larde Kiara snurra runt harom dan hehe, skulle vara kul att fa henne att ga fot hmmm:/
Vinka ser lite kul ut när man lärt hunden :) Och buga :)
Håller med om att vinka ser kul ut. Jag använder inget muntligt kommando när min hund ska vinka, jag har helt enkelt lärt honom att vinka tillbaka när jag vinkar till honom. Ser riktigt kul ut då. xD
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
#8 Haha det är samma här :D Han vet vad han ska göra om jag bara vinkar åt honom :D
Hur lärde ni dem att vinka? Diesel är mycket för att hålla på med tassarna, så det kan inte vara så svårt att lära honom (:
Eftersom Aramis kunde high five innan så satte jag upp min hand i luften som vid high five, men när han var på väg att träffa min hand med tassen så flyttade jag undan handen så han viftade med tassen i luften :). Sedan la jag till kommandot vinka och vinkade med min hand :). Nu behöver jag bara vinka för att han också ska vinka :)
Om jag inte minns fel så tog jag en godis i handen och höll ihop näven, och höll den i lagom höjd för vinkandet. Så lät jag honom försöka ta godisen, och när han lyfte tassen för att försöka få den så belönade jag. Tror att jag vinkade med andra handen samtidigt.
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Vargnatt - Ska testa, Diesel kan också high five, så det borde inte vara så svårt (: