Agilityhinder
Hej, gott folk!
Imorrn bär det av till Jojo för att bygga lite agilityhinder till vovvarna! Har ni några bra tips på hemmabyggen? Alla tips uppskattas (: Gärna relativt valpvänliga (:

snabbt och enkelt som hopphinder är att lägga en pinne/planka över 2 upp-och-ned vända hinkar =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
har inga direkat tips, men se alltid till att dom är stadiga och inte ramlar i kull ;-)
Spikes - Men är det inte bättre att hunden kan riva än att de är fasta och hunden fastnar? :S Eller missförstod jag nu?
3,nej när jag tränade Agility så fick jag lära mig, att vid inlärningen är det jätteviktigt med stabila hinder, just för att dom inte ska snubbla eller till och med få något på sig när man tränar, det kan göra att dom inte vågar ge sig på ett hinder igen, och dom kan ju lättare göra sig illa då;-)

Visst är det viktigt att hinderna är stabila, speciellt balanshinderna, om man har tänkt att ge sig på att bygga såndan. Men vanliga hopphinder så är det viktigt att dom hyfsat lätt går att riva.
Jag (eller min sambo fick så lov att hjälpa till…) bygde egna hinder förut, men dom blev så tunga och behövde mkt underhåll (målning), så jag håller på att byta ut dessa hinder mot plsthinder som finns (fanns ???) på rusta. Jag ändrar min bana rätt ofta, så då vill jag att hindren så vara lätta och smidiga att flytta.
5, visst är det bra att dom är lätta att flytta, men dom måste ändå vara stadiga så hunden slipper obehag om det händer nått, det är så himla lätt att det händer en olycka även vid hopp hinder, och har man då en lite känslig hund, får man ju bara extra jobb med att lära in hindret igen, och en del kanske det aldrig går över helt på, och då har man ju förlorat en del på sin träning.