Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikett: veterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 3137 ggr
LiindaLarsson
0

Alla Hund Ägare Måste LÄSA!!!

Heej!

ville bara varna er för det livsfarliga ämnet Xylitol

Xylitol = DÖDS FARLIGT FÖR DIN HUND!!

Xylitolet frigör en väldigt hög dos insulin, vilket gör att hundens blodsocker sjunker, och när hundens blodsocker sjunker kan det sej illa till och med ta död på din hund..

som finns i sockerfri Godis och i dom flesta tuggummi till och med i bakverk och tandkräm,

(SÖTNINGS MEDEL)

NÅGOT I DIN HANDVÄSKA KAN DÖDA DIN HUND!!

se filmen på länken

http://www.blinkx.com/video/en-varning-alla-hund-gare-m-ste-se/xVXOCrIS-4FeFWjMgi8rVA

//Liinda

AnneN
0

Jätte bra att du varnar =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zmulan
0

Åh vad bra!! Tack för infon!! =)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Gille
0

Oj… visste jag inte!

TinaH
0

vad har xilytol med och göra att en pitbill fötogs sig på en annan? =)

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

JoJos
0

undrar precis som tinah

Craz-y
0

undrar också

AnneN
0

Den länkade till fel videoklipp, men nu har jag ändrat i huvudinlägget så att det är rätt länk. Glöm inte ha på ljudet så ni hör deras berättelse

_**/Mvh Anne

TinaH
0

Måste ju få säga en sak…

Vem i h**v. är så korkad att ge sin hund sötnings medel?
Detta var ju i stora mängder och jag skulle definitivt inte ge min hund något med Aspartam, xylitol eller något med sötningsmeldel i, efter som jag inte äter detta själv.
Man vet om hur farligt aspartam är för människor, och USA har gjort stora forksningar om detta sötningsmedel, Aspartam, så varför gå dem på ett nytt sötningsmedel???

Men jag blir inte förvånad…USA - igen….

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

JoJos
0

nä måste hålla med dig där tinaH.. O en sak till Tur man inte har en handväska då ;P *skrattar *

gyllenehjartljuset
0

Det är ju inte bara att blodsockrt sjunker det är ju et nervgift också. I asien är sötningsmedel förbjudna, finns inte cola light och sånt i alla fall i vissa länder.

kram på er och era vovvar

gyllenehjartljuset
0

rättelse vet inte om just xylitol är nervgift, men aspartam och andra sötningsmedel är gift.

LiindaLarsson
0

förlåt för fel länk, men nu är allt fixat.. tack anneN

AnneN
0

#12 ingen fara, det är inte ditt fel att Aftonbladet är snabba på att byta filmklipp =)

_**/Mvh Anne

Tatsja
0

Bra med varning. men hundar ska ALDRIG äta tuggummi. Om man vill ge dem godis, ska det vara hundgodis. Fast läs på förpackningen så inget farligt finns med. Har sett det på hundgodis för ett tag sedan och sa då till tillverkaren och affären. Det försvann rätt så fort.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

LiindaLarsson
0

Men det kan ju hända vem som hälst!! Till och med dej!!  hunden råkade få tag på det. inte är väll någon så k***ad att dom ger hunden tugg gummi..

det är ju olyckor som kan ända och nu när det är varnat på Internet och tidningen händer det kanske mindre att djuren drabbas.. så kanske folk tänker på det mera att inte ha tugg framme på bordet eller i väskan eller slänga i sophinken och glömma dörren ,, allt händer så fort och olyckor händer utan att man vet ordet om det..

//Linda

Craz-y
0

jätte bra! :)

Karmatarerskanise
0

#15 Tyvärr FINNS det så dumma människor som ger tuggummi.

LiindaLarsson
0

ajja men det här var nu en olycka

psyko
0

Tack för informationen! Jag visste inte att xylitol var giftigt! (inte för att jag skulle ge hunden det ändå, men det är bra att veta)

Tatsja
0

Jag hade en kompis som gav sina hundar choklad. Fast jag varnade henne, så ville hon inte tro på det. Har gjort så jämt, sa hon. Hon hade 2 irländska varghundar. En dag ringde hon hysteriskt till mig och sa att den ena hunden låg livlös på golvet. Jag vet inte hur fort jag körde till Uppsala, men fort gick det. Hade vi kommit 15 min hade hunden varit död. Efter det så ändrade hon sig. tack och lov. Hunden överlevde, men det blev en hemsk och dyr läxa för henne

Väl mött, Tatsja

silverorm
0

Hmmm…med risk för att låta gammal….Det var bättre förr!! När det bara var hederligt socker i div tuggummi o godis…Flört

Tatsja
0

håller med. Det är bättre att hundar hundgodis och inte godis för människor.

Väl mött, Tatsja