Vad ska ni göra i höst?
Jag sitter här och funderar på mina utbildningar på mina hundar.
Tyson tar husse han om och går kurs med, så han behöver jag inte direkt bekymra mig för.
Men så har vi den lille….Boy.
Han är 5 månader den 22/8.
Jag ska gå valp fortsättning, och så funderar jag på att gå en spårkurs.
Efter som det är en Golden DP, så vill jag få ut så mycket som möjligt från hans egenskaper.
Målet är eftersök, kanske räddning.
Men jag vet inte än, jag har sagt att MH och Röntgen få visa hans liv.
Men för det så har man en tid kvar, och spår spelar det ingen roll om hunden har AD/HD: A eller D, och framförallt så är det nyttigt med spår.
Vad ska ni gå för kurser?
Vad ska ni göra med era hundar i höst?

Jag ska som vanligt gå tävlingslydnad och slipa på detaljer som inte riktigt sitter.
Sen ska vi gå en miljökurs där hunden måste förlita sig mycket på sin förare och detta i sin tur stärker samarbetet mellan förare och hund. Kursen innefattar bla att åka båt, att gå i ståltrappor, på rörligt underlag och på höga platåer utan matte…=) det är också en inkörsport för de som i framtiden vill hålla på med räddning.
Vi ska också gå en viltspårskurs med avslutande anlagsprov.
Satsar helhjärtat denna hösten på utbilningar och utställning.
På bilden Savita i mål på viltspåret.
Det blir inga kurser öht i höst då hela kursbudgeten redan är förbrukad.
Men vi ska tävla minst 2 st lk3 och försöka få LPIII och därefter blir det att träna till eliten. Ev. blir det en inoff agilitytävling och figga/ansvara för MH och ev. en kick off i MH i DRUS regi.
Men om det dycker upp någon rolig/intressant helgkurs så kanske jag hoppar på den.
**MVH Cerrolyn

Tävlingslydnad först o främst.

Jag vill, och så vill jag….hmmm…fanken varför har man bara en valp på 4 månader och en 5 åring, som jag ska beställa tid hos veten med…..jag vill åsså ut…mummlar och muttrar…..
Tyson har haft problem med höger bakparti ett regält tag, och nu ska jag beställa tid för röntgen.
Sambon ska gå en kurs med honom, och jag skulle vilja ha gått Agility, men jag vänder mig hel hjärtat till "lill-skrutt", och röntgar tyson för att se vad det kan vara med hans höft/ben.
Han ska göra ett MH i höst. Men jag tror Roger få ta det med honom, för han är för "mammig".
Eller vad sajjer du Cindy 

hehe tror du??? kan jag väl aldrig tänka mig. Jo, du gör nog bäst i att låta gubben sköta det där, så inte du skrämmer upp honom…..

SKRÄMMER UPP HONOM???
VEM?!?
Gubben eller hunden??? 

Jag funderar på att gå en allmänlydnadskurs med Velvet i höst men det får vi se vad ekonomin tycker om det.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Hunden så klart…dööhh

Nu ska inte fröken Cindy vara sån för då skickar jag "Ylman" på dig….

Tja, det kan du ju försöka……möjligen kan han slicka ihjäl mig…

Nu ska inte du vara sån…min vovve är ju den lömskaste…det vet både du å jag om ….*vissla*