HD/ED röntgen
Har varit iväg och röntgat 3 av schäfrarna från mammas A-kull, Azta fick HD u.a ED u.a så tio tummar upp för det. ADC Elliott fick även han samma resultat. Lite "värre" gick det för Apache "Apan", ED u.a HD B/C. Ingenting han lider av och det är ju skönt. Blir mest troligt en polishund av honom om han klarar av polisens tester, tror han blir en kanon hund isåfall.
Ville bara dela med mig..

Grattis till de bra resultaten =) Hoppas att "Apan" slipper känningar av sin C-höft resten av livet med.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jopp, var i Öjebyn och röntgade där veterinären sa att han kommer nog mest troligt inte lida av höften sålänge han håller sig i det skick han är i nu.

Mamma hade en labbetik med D-höft och hon var inte halt en enda dag i sitt låånga liv, hon blev dessutom svensk, norsk & internationell utställningschampion =)
_**/Mvh Anne

#3 Men det är alltid roligt att hundar som har dåliga höfter klarar sig bra och utan hälta eller smärta. Tex en "gammal" tik vi skulle ha till avel fick D mbl på båda höfterna, men den hunden har inte påvisat ett jota. Smärtfri och mer aktiv är mina huskys typ, så det blir faktiskt omröntgen på henne nu inomkort då det är en bekant till oss som har henne.
Hon är röntgad i Gammelstan och dom på SKK bad oss röntga om henne.

Jag har hört av många att de i Öjebyn är bättre på röntgen än Gammelstan
_**/Mvh Anne

#5 Japp, det är det många som säger. Så det blir hos Öjebyn nästa gång.