Hjälp!
Min hund har sedan igår varit grymt magsjuk!
Finns ingen som helst fasthet i det hela! Han kräks och bajsar om vart annat! Vad jag vet har han inte ätit något ovanligt!
Hans foderstat består av Royal Canin Maxi som vi blandar ut med VoV. Har alltid fungerat bra så länge han ätit det.
Vet inte vad det kan va för något, kan det va fel på VoVen han fick eller kan det va någon slags influensa!?
Har idag varit o handlat hem ris och Dofilus fil som vad ja har fattat är bra för magen! Ska tydligen vara bra med blåbär oxå, fast vill inte knöla i honom för mkt konstigheter heller!
MEN han vill inte äta!
Han är pigg o glad och precis som vanligt för övrigt!
Någon som har en aning om vad det kan vara, eller nån som har tips om vad ja ska göra!?
Borde ja ringa veterinären eller ska jag lugna mej med det?
//Malin o Kingston

Hm, kan ju varit ngt han fått i sig. Det är ju rötmånad nu. Håller det i sig, är det nog ett måste med Veterinär eftersom det är så varmt, så han inte får vätskebrist. För att få han att äta riset köp leverpastej och mosa i, då slinker det nog ner. För övrigt, min Mammas förra Hund blev faktiskt allergisk utav vov mjukmat. Hon kunde inte äta ngn burkmat alls sen. Så hon levede på fiskbullar och barnmatsburkar resten av sitt liv. Kanintax, så det gick ju bra. Lite dyrt att mätta en stor ras med barnmat *L*. Lycka till!
Till min egen hund tar jag en liten skvätt vatten och blandar med leverpastej och sen i med torrfodert och rör om. Köper en storpack leverpastej och den varar väl en vecka. Blir billigare än mjukmat och är ju nyttigt.

Gud vad smart tack för tipset!
Har aldrig varit riktigt förtjust i just vov men han äter bara den burkmaten! leverpastej vet ja att han gillar så det blir vell att satsa på det!
prova lite matolja. kanske en ägg gula?

Min hund kan bli grymt magsjuk om han har varit och badat, och som katarina säger det är ju rötmånad och hundar äter ju llat som luktar surt med förkärlek. jag brukar ge min hund havregrynsgröt ett par dar så hans mage stabiliserar sig. Om han inte äter på ett par dagar är det inte hela världen bara han dricker och det inte är blod eller något annat konstigt i avföringen..

#4 okej jo det ska jag tänka på!
Mycket bra tips och råd här tycker jag! tack så mkt!
apoteket har canicur som är mot akuta magproblem.
≧◔◡◔≦

#6 okej, hur funkar det, har du prövat det själv och var det effektivt? Vad kostar det?
#7 nix har inte testat det eftersom jag inte haft behovet.
≧◔◡◔≦

#8 okej tack så mkt! ;)

Den veterinär jag jobbat hos brukar rekomendera att man fastar hunden 1 dygn (bara ger den vatten eller vätskeersättning), sedan kan man göra en mjukstart med fil/välling nästa dag och dagen efter det kan man ge ris som man kokat tillsammans med lite köttfärs eller burkmat ett par dagar för att sedan börja blanda i det vanliga fodret igen.
Bklir inte hunden bra i magen och äter efter 2-3 dagar eller att allmänntillståndet blir sämre ska man absolut uppsöka veterinär.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!