Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettbeteende
Läst 806 ggr
Rocktjejen
0

skäll på springande människor

Hejsan!

Någon som har ett tips o dela med sig hur jag ska få våran hund o sluta skälla på alla som springer? det räcker att någon springer förbi brevid mig och hon börjar att tok skälla lika så att någon beter sig konstigt..har mött på en del människor under våra promenader som går konstigt med hela kroppen/utvecklings störda männsikor(ursäkta uttrycket kom inte på något annat ord).Det börjar o bli ganska jobbigt och man skäms ju.

Varför är det lättare o förstå sig på andras hundar än ens egen?.*s*

Kram Eva

fettmedkevlar
0

Kör kontaktövningar, om det kommer en springande människa så få hunden att ta kontakt med dig, dvs titta i ögonen. Du kan ha godis eller leksak, när människan sprungit förbi så då berömmer du hunden. Har du avbrytit hunden precis innan den ska till och skälla?

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Elega
0

Ha med dig något distraherande om du lyckas se människan i förväg, som en leksak eller godis. När människan springer/går förbi busar du eller ger massa godis så att han inte hinner tänka på människan. Sen när människan är förbi ger du en massa beröm.

Om han ändå börjar till att morra eller bli för allert, korrigera innan beteendet eskalerar till skall.

sarocky
0

Min hund skäller oxå på människor som går konstigt :(

Rocktjejen
0

Tusen tack för era svar!Glad

Då ska jag jag testa det ni har sagt..

Önskar er en trevlig dag!

Eva