Läsktigt
Det bor en äldre kvinna här som har någon form av hjärnskada.
Hon har i vilket fall en schäferbladning och en dvärgpudel.
Hon har ingen koll alls på hundarna och hon har ibland hotat att "bussa på hundarna" på folk som går "för nära" henne.
Så fort man går i närheten, ja, det räcker med att hon ser en, så blrjar hon skälla på en.
Jag vet inte riktigt vad hon säger, för jag stannar ju inte för att lyssna precis.
Hundarna drar iväg med henne och hon skäller på dem och drar i dem.
Den stora är en tik, det vet jag, och den börjar ofta mucka med pudeln.
Då blir det intrassel med koppel och hon snubblar.
Jag mötte henne nu när jag var ute med min tik och jag hann precis svänga in på en annan väg så att vi inte skulle mötas på varsin sida av gatan. Hon började gapa något om "bakom ryggen" och "använder fel" osv.. Det var det jag hörde.
Tänk om man skulle möta henne precis vid ett gatuslut eller någonstans man inte kan svänga av. Jag vet inte om hon orkar hålla den stora, då hon drar och skäller såfort hon ser en annan hund.
Sen vet jag inte om hon är kapabel till att släppa sina hundar emot min ifall vi "kommer för nära"
Jag vet inte vad jag ska göra riktigt. Vill ju inte behöva lägg om alla mina rundor bara för att hon gör min nervös 
Förstår att det är läskigt, man vill ju inte att ngot skall hända med varken din egna hund eller nån annans.
Kan tyvärr inte tipsa dig om något, hundarna hade kanske behövt ett nytt hem, men det går tyvärr inte att göra något såvidare hennes hundar inte gjort något.
≧◔◡◔≦

Man kan väl anmäla för olaga hot om inte annat?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 ja, men då måste man väl ha bevis?
alt. samla ihop ett antal personer som varit med om samma sak och anmäla eftersom hon uppenbarligen är mentalt ostabil.
≧◔◡◔≦

Bevis, nja, det blir ju ord mot ord
_**/Mvh Anne
#4 som troligtvis rinner ut i sanden….
≧◔◡◔≦

Jo men då finns det ju iaf en anmälan om hot om det senare skulle ske något
_**/Mvh Anne
Jag har mailat polisen och berättat hur det ligger till, och vad som skulle finnas att göra. Får se om de nu ens bryr sig.
Jag hoppas det går så långt att de skaffar fram en assistent till henne, som är med, iaf när hon är ute med hundarna..
Hundarna verkar inte aggressiva eller så, den stora tiken skäller dock, men hennes kroppsspråk visar inga tecken på att vara farlig så, men det vet man ju inte helt säkert.
Jag vet ju att min tik skulle försvara sig och ta saken i egna händer om hon skulle släppa sin tik, då vet man ju inte vart det kan sluta..
Nu var hon igång i morse, vaknade av att hennes lilla hund skällde.
Sen gick jag ut på balkongen och hörde hur hon pratade högt, och kollade sig omkring, jag vet inte om hon sett någon, borde hon gjort, annars är hon tyst.
Då vet det något om folk som ljuger, och tog allting.
Hon nämnde även Uppsala och Dalarna..
Såg även vart hon bor nu, läskigt nära mig..
klat de inte behövs bevis, hot är hot oavsätt bevis eller inte, hade jag varit dig o mött henne igen o något händer eller att hon hotar dig igen skulle jag verkligen göra klart för henne att hon får ta konsekvencen med polisen sen… någonstan blir juh ändå måttet rågat…
Mitt mått börjar bli jäkligt rågat nu med en kärring i porten som är rädd för mina hundar,dom har aldrig gjort något förutom att dom skällt ett par gånger när hon springer iväg o skriker så fort jag kommer in genom porten eller ska ut :/ spelar ingen roll vad jag gör eller säger, nu kopplar hundarna henne som något udda o hon blir bara värre o värre..
#8 Jo, fast det går inte att prata med henne, hon är väck om jag får uttrycka mig så.
Jag hoppas jag får något svar från polisen, så får vi se vart detta leder.