Skåneträff -info
Ok, nu kommer skåne träff imfot här också. Sätter in en likadan på hund.ifokus så ni kan ju kolla läget där om det skrivs något speciellt :P
Datum: 20 Juli
Tid: 11-ca 15
Plats: Sjöbo
Mat: Korv med bröd. Vid speciellt matbehöv så kontakta :P Även fika bjuds det på & drika såklart.
Aktivitet: När alla är sammlade kl 11 så kör vi litte eventuell hälsning, hundarna får nosa kanske och vi får hälsa på varandra o litte så.
Sen går vi bort litte till en skog och kör spår ? promenad i skogen kan också varderas högre.
Sen så går vi tillbaka till huset och då är maten klar och så äter vi.
Sen så är det massa prat o så.
Sen kör vi litte lydnad.
Sen så är det tävling, olika tävlingar jag bestämt ut, priser delas också ut till vinnaren.
Sen så är det antigen mer prat eller slut (:
Pris: 20 kr ( mat + pris )
Det kan ta o ändras efter hand eventuellt.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

Lista:
Patience ( paaatypalm ) -1-3 hundar
20 årig djurgalen moder*

Glöm för all del inte att ta massa foton så att vi stackare som inte kan komma också får se hur trevligt ni haft =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Lista:
Patience (pattypalm) 1-3 hundar
blandisfantast 3 hundar

#2 haha, bilder kan du räkna med :D
20 årig djurgalen moder*

Lista:
blandisfantast 3 hundar
NaObie 1 hund

vad roligt! :D jag vill oxå vara med och jag är vegetarian. men jag kan ha med mig något eget om jag blir den enda :)
Lista:
blandisfantast 3 hundar
NaObie 1 hund
Hennum 1 hund
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

va roligt att ni kunde komma ^^-
Fast vi måste antagligen hitta nytt datum :/ , men vi pratar om det i skåne träff planera grejen. Mamma kom och skulle "överaska" med att vi skulle såva i stuga utan för stockholm, man bara JIPPY…NOT xD!
20 årig djurgalen moder*
man kanske dyker upp (en hund isf) :)
betalar man när man är där?
#6 jag är med vegetarian :)

#8 ja det gör man (:
20 årig djurgalen moder*
Jag vill oxå va med!!
Lista:
blandisfantast 3 hundar
NaObie 1 hund
Hennum 1 hund
CarolineO 1hund

det verkar som att det är diskussioner i en annan tråd om det ska bli som det var tänkt i denna… kan man inte få ett klart besked i den här tråden hur det blir? jag ska jobba endel i sommar och denna tiden passade mig perfekt. så för min del så behåller jag den gärna 

#11 klart besked om datum och tid kommer i denna tråd då det är bestämt
_**/Mvh Anne

Asså om vi ska vara hos mej så blir det 19 ist, annars så kanske ni kan vara hos blandis ? vetinte alls när vi kommer hem och om vi kommer hem på fredan är jag inte sugen att typ städa trädgården o så :P, och plocka fram o handla mm.
20 årig djurgalen moder*
Aha… Jag kan ju på de tider som är uppsatta här…
Då får vi se när allt är klart… Kanske skulle göra en ny lista då.

ja ddet är ganska bra, uch hatar mamma ^xD
20 årig djurgalen moder*

Ändrat datum! det blir 19 juli ist!
20 årig djurgalen moder*

#16 jag ändrade i huvudinlägget också =)
_**/Mvh Anne

Ny lista!
NaObie - 1 hund

#17 super :P
20 årig djurgalen moder*

Ny lista!
NaObie - 1 hund PaaatyPalm - 1-3 hundar
20 årig djurgalen moder*

wohoo, jag kan då med! :D och jag är fortfarande veggo :P
Ny lista!
NaObie - 1 hund PaaatyPalm - 1-3 hundar
Hennum - 1 hund

NY LISTA!
NaObie- 1 hund
pattypalm-1-3 hundar
Hennum- 1 hund
Blandisfantast - 3 hundar

Är det nu bestämt att träffen blir av den 19 juli kl 11?

#23 japp.
20 årig djurgalen moder*

puttar ^^ ingen mer som vill vara med? :)
jag vet ännu inte om jag är ledig då :/
men är jag ledig kommer jag och en vovve :)

Kanske borde vi hålla denna tråd lite mer aktiv nu när träffen närmar sig!?!
Vägbeskrivning til platsen där träffen ska hållas behövs (eller kommer det att sättas upp skyltar?) så att alla hittar dit.
Paatypalm: Behöver du hjälp med något, så hojta till!

Vägbeskrivning kanske inte är så bra att ha öppet på internet men en idé kan vara att skicka den till alla som är intresserade via PM
_**/Mvh Anne
finns det någon härifrån halmstad som ska ner som man kanske kan åka med?

Har strykit mig från listan, jag kommer att jobba till kl.15 den 19/7 så hinner inte :(…kan vi inte ta d den 20/7 ist? ;)
NY LISTA!
pattypalm-1-3 hundar
Hennum-1 hund
Blandisfantast- 3 hundar

#3l0 Jag kan iaf på söndagen oxå. För min del spelar det ingen rol om det är den 19:e eller 20:e.

#31 sorry för jag missat detta inlägg. Har helt glömtbort (A) ,
Tror sön funkar för mej coskå, är inte 100% än. Ska höra med mamma när hon kommer hem för det är mycket nu med råttorna och djuren :P ,
20 årig djurgalen moder*

det går bra med den 20 oxå för mig. roligast om så många som möjligt kan komma.
kan man ordna samåkning eller något? kanske från sjöbo eller så. för detta ligger väl en bit utanför? är det så man kan gå, eller är de så man måste köra? Stannar buss i närheten?
och man kan ju sätta upp något vid vägen eller så. det kan vara någon liten skylt eller nåt. så man ser.

hur ska jag göra med tanke på att jag äter vegetariskt? ordnar du något, eller ska jag ta med mej själv? om jag tar med själv, ska jag oxå betala 20 kr? vad är det för kostnader som ingår i den där 20an?
hehe, mycket frågor :P

Hur blir det..funkar sön för alla?

Det verkar inte som att vi blir så många, men vi kan väl träffas ändå!?!
Kommer det att bli lördag eller på söndag?

#33 det går buss hit, ska se om jag kan sätta upp något, men det är asa lätt o hitta hit. Rondellen som går ner till ystad, flygrakan asså , sen är det typ 25 meter efter rondellen så är det en liiten väg in på höger sida. Där kör man in och sen är det det andra huset på höger sida :P
#34 jag tänkte ändra 20an till en 10a istället, men då blir det tuvärr ingen tävling med pris om det är ok ? men om du tar med själv så behöver du inte betala såklart :P
#35 japp den funkar för mej tror jag.
#36 ja det kan vi ju :P , Tror att det kommer bli sön, fast är inte säker ?
Nu är det så, tuvärr att våran kelpie hona har börjat löpa, ingen planerad alls. Men hon kommer vara inne i huset hela tiden men ja. Hoppas att det ska gå över tills lör eller sön. Hoppas och tror det :P
Men ja vad är det för hundar ni har ?
Om ni har typ träningsgrejer så ta gärna med er det :P , försöker fundera ut hur vi ska göra upp dagen :P , Snart kommer det nog komma upp ett "schema" för dagen :P
20 årig djurgalen moder*

Min tik (den lilla av dom) löper oxå, så hon får TYVÄR stanna hemma. Men Teddy och Yatzi kommer att följa med.

Teddy är en blandning mellan bc/flate/golden. Hane på år.
Yatzi är blandning mellan golden/labbe/flatte. Hon är ju fortfarande bara bebis som är 4 månader gammal.

#39 okok :P kan ju vara litte änklare att hitta på aktiviteter om men vet vad det är för ras/raser :P ,
Naaw, så du ska komma hit och flasha med en bebbe <33, då får du va superförsiktig när du åker hem så att den värkligen är i bilen och inte på mitt rum (A)
20 årig djurgalen moder*

Nu har jag gjort en "skiss " på dagen. Men skulle behöve litte ideer och kanske litte förslag om vad ni skulle vilja göra :P , ni kanske har en bra hund "lek" som man kan göra ?
Sen har jag även kommit på en grej xD Att om man har någon hund relaterad grej som imprecip bara ligger kan man ta med dej hit :P , för det är ju bra om saker och ting kommer till andvändning :P Hittade själv några grejer efter att jag kom på iden :P
20 årig djurgalen moder*

Om d blir på sön, kan ingen ändra där "uppe" i första mailet då…
Ludde är korsning av shih tzu o tibbe terrier…2år o kastrerad, så löpande honor e inget problem :)

#42 ja jag tror det blir sönda.
Okok :P , ja min pojk är också kastrerad :P
20 årig djurgalen moder*

både söndag och lördag funkar för mig. egentligen helst söndag. så om alla är med på det så kan vi köra söndag tycker jag.
jag har en tik, 5 år, bordercollieblandning. hon brukar funka ok med de flesta hundar, utom sånna som ska försöka vara dominanta. då säjer hon till.

och jag tar med mig egen vegetarisk grillmat :)
jag har inga saker, utom en trasig hemmagjord flyball-låda som är för klumpig för o ta med på bussen ^^

#44 ja sön skulle nog passa bästför mej ockdå :PO
#45 haha det kan jag förstå xD
20 årig djurgalen moder*
Har ändrat det till den 20:e i första inlägget.

Ska vi göra en ny lista för sön då?
Lista Sön:
NaObie (+syster) - Ludde 2år

Lista Sön:
Paaatypalm - Mico 1½år
20 årig djurgalen moder*

Lista Sön:
Paaatypalm - Mico 1½år
Hennum - Nikita 5 år

där bussen stannar, vad heter hållplatsen? och vad är det för buss?

#51 Den närmaste hållplatsen är "idrottsplatsen" Antagligen är det bussen till Lund, det brukar vara så.
20 årig djurgalen moder*

hm, tror inte bussen från simrishamn o tomelilla stannar vid någon sån hållplats. men ska kolla. tack :)
Glöm inte ta foton :)

#53 okok, Ja jag har tuvärr ingen busstid tabell, men skulle kunna kolla på intrenet nu om ni skulle vilja det.
20 årig djurgalen moder*

Här är den iallafall http://www.skanetrafiken.se/templates/StartPage.aspx?id=2182&epslanguage=SV
Och närmaste hållplatsen är idrottsplatsen, men stationen är inte långt ifrån den häller.
20 årig djurgalen moder*

1 dag kvaaar ^^
20 årig djurgalen moder*

ja, jag har kollat. och det finns ingen möjlighet för mig att ta mig dit i vettig tid. så pappa skjutsar dit mig.
däremot går det en buss hem från sjöbo busstn 14.49. Skulle någon som åker bil kunna skjutsa in mig till sjöbo då? vore jättesnällt! ;)
hur lång tid tar det att gå från dig till stationen? ursäkta alla mina frågor, men jag tycker det är skönt att ha allt fixat från början, så man inte står där sedan.
jag ska ha kamera med mej :D

#58 Okok :) , va bra :P
Tuvärr har vi ingen bil för tillfället annars skulle min mamma kunnat gjort det :P , annars bor vi kanske 10 min från bussstationen :P , Vi skulle ju kunna tagit en promenad dit kanske på slutet eller nåt xD ,
Men nu går jag o lägger mej xD, fins att nås på min mobil imorgon, vaknar nog runt 10 xD., 0762887614 :P Skulle någon Medarbetare kunna ta bort det efter att träffen börjat :P? Min mamma är inte så haj på att jag skriver det här tor jag xD haha :P
20 årig djurgalen moder*

Vet fortfarande inte hur jag hittar dit! Vad heter bussen, vägen??

#60 vi bor på Rödjvägen 12:12 i sjöbo , bussen vet jag inte ricktigt faktist :S :/ , men kolla i buss tid tabellen eller kolla på länken jag skickade innan.
http://www.skanetrafiken.se/templates/StartPage.aspx?id=2182&epslanguage=SV src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
20 årig djurgalen moder*

12:12? kan inte hitta gatan på enrio!

#62 men sök bara på rödjvägen isåfall, har haft problem med det innan :/ , Men det är hus #2 på höger sida :P
20 årig djurgalen moder*

hittar inte den heller…

finns det möjlighet att du kan möta en på busshållplats "idrottsplatsen sjöbo"? för gatan finns inte me på nån karta allls

lr vilken gata skall man gå på om man hoppar av den busshållplatsen?

såg nu att rödjvägen inte häller fans på eniro :S As mysko ju :S , Men ta kartan på flygfotto och sen så om ni ser eller vet vilken Ysta rondellen är ? , rondellen ovanför flygrakan. Men ja iallfall, där på vänster sida på datorn, brevis rondellen typ fins några hus. och där ligger vårt, ett blått/röttrandigt hus. Asså tjit är as dålig på att förklara :S , Ajdå.
men ska försöka skriva av litte från eniro :/
Det är i södra Sjöbo vi bor i. Det fins en såkallad "Ystad" rondellen i Sjöbo det är den man snurrar runt i när man ska åka till Ystad, och efter att man kört i den mot ystad kommer flygrakan, men ja iallfall så när man är vid Ystad rondellen ska man köra mot Ystad, och därefter ca 25 meter är det en väg in på höger sida, sen så ska man köra aldeles rakt på den vägen och det är hus #2 på höger sida.
20 årig djurgalen moder*

#65 jo det skulle jag :) , bara du skriver tiden här så får jag ta o be mamma passa huset :P idrottsplatsen ligger ca 5 min från vårt hus, det är bara raka vägen ner från den stationen mot söder (ystad)
20 årig djurgalen moder*

försök förklara vägen från "idrottsplatsen"..troligtvis blir de bussen "SkåneExpressen 6" kl.10.56

#69. Det är imprecip raka vägen ner, nerför en stor backa, idp ligger uppe på en backa och det är backen ut från "C-rum" och sen raka vägen ner, men måste gå på höger sida, det är den ända gångvägen. Sen så går man rakt, rakt, rakt. Över en stoor väg, där är även rondellen och det, över den, trask,trask,trask. Och sem så är det en grusväg till höger och sen så är det det första huset på höger sida, rött tegel och blå förg xD. Men kollar ev datorn imorgon bitti, men annars så kommer jag till idp 10.56 ungefär. Kommer sitta i busskuren med en vovve xD
20 årig djurgalen moder*

Asså jag har insett att d e j'tterörigt för mig att ta mig dit me buss o tåg…o jag har ingen bil…så får nog skippa denna träffen…är ledsen att d blir så här i sista sekund..

så jobbigt vill jue dit :/…ber så mycket om ursäkt, vet att jag borde kollat upp o insett hur rörigt d e nån dag tidigare än så här kvällen innan…

#71 okok, ja det va ju apsolut i sista, hade ju varigt bättre om du sagt det för någon dag sen iallfall.
20 årig djurgalen moder*

wiihu va kul träff… NAAT. Ingen är här -.-
20 årig djurgalen moder*

jag åkte till sjöbo, vi letade i en timme, men hittade inte stället. letade efter folk med hundar och letade efter skyltar, men hittade inga.
Var dum och kollade inte här igen sen igår på kvällen, trodde inte att någon skulle svara förräns idag på morgon. och då hann jag inte kolla. Annars hade jag ju sett att du hade vägbeskrivning o grejer här. telefonnummer till och med. då hade det inte varit några problem.
men nu åkte vi till sjöbo aldeles förgäves. :) blev så otroligt ledsen för jag har sett fram emot det här jättemycket.
till nästa gång: en tydlig vägbeskrivning, telefonnummer osv från första början. sånt måste man veta. och så är det bra om man sätter upp skyltar med pilar, som visar hela vägen dit man ska. och så kan man sätta upp en skylt på huset där man ska va oxå. Man kan aldrig vara för tydlig.
usch, vad tråkigt att det blev såhär! tråkigt för dej oxå som sitter där hemma utan hundträff. jag trodde att alla skulle vara där utom mej, så jag har suttit här hemma och varit deppig.
du får frysa in korvarna till nästa gång :)
Nämen vad tråkigt!

Hoppas att ni som var på träffen hade riktigt trevligt iaf =) Vill mer än gärna se bilder =)
_**/Mvh Anne
#77 Om du läser lite längre upp så ser du att ingen kom till träffen ;)