Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettveterinär-sjukdomar-hälsa
Läst 2010 ggr
TinaH
0

Nicka

Hur har det gått med veten, OP. och allt??

Har du redan berättat, så har jag nog missat tråden, men det har ju varit så tyst ifrån dig så man blir orolig….Generad

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

AnneN
0

Hoppas verkligen att allt går bra =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nicka
0

Hej på Er..Flört

Så gulligt att kika in här OCH se Mitt namn, Ni är så Go'aSkrattande

Det tar tid, vill Jag lova Er ! Suck, men på måndag får Vi besked, när operationen ska äga rum. Troligtvis på Tisdag !! Veten vill vara försäkrad att Nicko's försäkring gäller osv. papper som ska skickas mellan parter. Trodde aldrig, att det skulle ta sån här tid. Men det har gått två veckor, som Veten sa !

idag fyller Husse år, så Vi ska passa på att äta nåt gott och så ska Vi försöka njuta innan operations-dax (om det går?)

Kram till ErGladfrån Oss i Gävle.

AnneN
0

Då får vi hålla tummarna nästa vecka för att op ska gå bra.

Hälsa grattis till husse =)

_**/Mvh Anne

Cerrolyn
0

Skönt att ni har en så bra vet. Ska hålla tummarna för er när det är dags.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

Hoppas att ALLT går er väg och att allt kommer bli toppen! :-D

Du får väll ge husse lite lugnande genom att sätta sysselsättning i hans händer under tiden på OP-bordet! =)

Härligt at vetrinären ställer upp och ornar för er och sådant känns trygt!

LYCKA TILL NU…och skriv mer när du vet mer! :-D

Kamis
TinaH

Mvh TinaH

Nicka
0

Go´morronFundersam..ingen operation idag hellerGenerad

De har så många djur som är före och det är bara att vänta på vår tur. Hoppas det blir imorgon…iaf. denna vecka, som De lovat Oss. Hm? Inget Jag kan göra, bara den outhärdliga väntan.

Lovar att skriva när det blir av…Något djur som säkert tagit tid och då blir det ju så här. SUCK !

Puss Puss på Er & alla Go'a VovvarFlört

Cerrolyn
0

Nej vad jobbigt att ni får vänta :( Men vi håller tummar och tassar för er ändå.

**MVH Cerrolyn

Nicka
0

Oj, Oj… ( inte bara hunden Nu! )

Tänk..när Jag skrev Mitt meddelande i Lördags den 19…ca: en-halvtimma senare ringde Min bror…Berättade att Min farbror har högst ett halvår kvar att leva. Cancern har greppat tag i levern..

Ibland undrar Jag ? Hur man orkar ! Pust !

Känns SKÖNT med Er HÄR ! TACK för att Ni finns.

Vill bara delge Er, Om Ni undrar vart Jag tar vägen ? KRAM !

Nicka
0

Nu har Vi verkligen väntat & väntat och Husse kan inte strunta i att arbeta…För att veten inte kan bestämma ett datum !!

Så hårdhandskarna åkte på Oss..Vi ringde och väntade i evighet för att få komma fram. Självklart har De mycket att göra.

Väl framme, så fick Vi äntligen ett fast datum den 31 januari..Bara att vänta en vecka till…Roligt Värre !! Men så skönt att veta. Vi har ju trots allt väntat tillräckligt länge nu.

KRAM från OssFlört

Cerrolyn
0

Skönt att ni har fått ett datum nu i alla fall.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Vad bra att ni äntligen har fått ett datum iaf…

Trist det där med din farbror =( Om du behöver skriva av dej så finns vi här för dej…

/Anne

_**/Mvh Anne

Cerrolyn
0

Håller med #11

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

jädrans vetrinär som inte kan bestämma sig…

men nu har ni fått tid, och här hålls alla tassar och tummar och skickar med lite tankar till Er åsså, för detta fixar ni! =)

Underhåll gubben medd ett korsord den dagen som det är dags för op, så har han något och förvilla tankarna med *S*

Vi finns här om det är något och alla tänker på er!!

KRAM!!

Mvh TinaH

Nicka
0

Ja..idag vaknade Jag mer avslappnat än på länge. Vetskapen Om att ha en tid klar, är otroligt skönt. Och att inte behöva den väntan som varit. Gällande Min farbror ? Hm? Vad kan Jag göra ?

Bara försöka vara medmänniska, så gott det bara går. Kan berätta att Min faster och farbror miste sin son, i en drunkningsolycka för några år sedan. Han begravdes samma dag som Jag opererade ryggen. Han var en otroligt duktig hjärt-läkare..Suck !! Flera Läkare gick på hans begravning och De visste att Vi var kusiner. Så när Min operation var klar, så kom Läkare till Mig och De hade ställt ett foto på Min kusin bredvid Min sjukhussäng….OJ..Nu skrev Jag kanske för mycket !!

Har så mycket i bagagetGenerad..Puss Puss på Er

AnneN
0

#14 Det är helt ok att skriva hur mkt du själv vill…

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Hej..

Vilken morgon,,för att inte tala Om igår-kväll, somnade sent…vaknade 7.30 !! Kl.8.00 hade Vi tid till Nicko !!

Vi hann precis i tid och nu ligger Nicko på operationsbordet. SUCK ! Ca:14-tiden så ringer de till Oss när han vaknat till.

Orolig ?? Hm? Det är bara förnamnet nu…

Kram från Mig..

TinaH
0

hej Nicka…

att försova sig sådär när man har en tid och passa….så blir hela dagen knäpp sedan.

Nu håller vi aslla här inne både tummar och tassar för lilla Nicka, det kommer att gå bra!! =)

Vad har du sysselsatt husse med?? *S*

Kram
TinaH

Mvh TinaH

Nicka
0

Husse är ute & skottar snö..nu väntar Vi att de ska ringa snart,,de sa vid 14-tiden..

Och visst, att sova över var helt galet, börjar bli människa nu.Hm? Jag som brukar vakna jätte-tidigt, hade ställt väckarklockan utifall ! Men den ringde aldrig, så typiskt. Men Vi hann ju dit i tid, som tur är.

Nu är det bara att vänta och se, hur allt har gått. Jag meddelar så fort Jag kan. Tfn. ringer titt som tätt, vänner som försöker allt vad de kan, att uppmuntra Mig & Husse.

Tack Tina, Du är så gullig & omtänksamKyss..Men, det är ju alla här inne. Så härligt att Ni finns. Stor KRAM från Mig & Husse.

AnneN
0

Hoppas att allt gått bra =)

_**/Mvh Anne

TinaH
0

hehe…tur att det var så enkelt och sysselsäta husse med bara snöskottning…*hihi*

Men hur har det gått??

Kram
Tina o Tyson

Mvh TinaH

Nicka
0

Hej..

Jag är så enormt trött. Operationen gick bra. Nicko ligger fortfarande och är vinglig. Men blev överraskad över hur mycket de hade fått öppnat honom. Från magen och uppåt till ryggen. De tyckte att knölen var STOR och den har skickats till analys.De tog även bort 2 tänder som satt lösa + beläggning på tänderna. Det har varit en jobbig dag, och nu måste Vi passa Nicko, så han inte kommer åt styngnen. Försökte räkna de, tror det är minst 10 stygn !!

Nu ska Jag strax krypa under täcket…vid 17-snåret höll Jag på att somna. Jag som aldrig kan sova på dagtid. Men tror att tröttheten kommer nu, när operationen är klar. Jag kan pusta ut lite..Även om det är mycket jobb kvar med Nicko, sår som ska göras rent m.m.

Önskar Er en TREVLIG KVÄLL

AnneN
0

Låter ju iaf som att OP har gått bra =) Lycka till med sårskötseln =)

_**/Mvh Anne

Cerrolyn
0

Skönt att det gick bra :) många kramar från oss.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

# 21

härligt att allt gick bra! =)

Ja, nu släpper allt, spänningar och orligheter och då blir man helt färdig….
Hoppas att hussse kan koppla av med nu, när allt är över! ,-)

Lycka till med sårrngörning och blir det komplikationer med såret, tveka inte, ring veterinären omgående… =)

Ta hand om er och sov gott och pussa voffen! =)

Kram
TinaH

Mvh TinaH

Nicka
0

Hej..

Natten har gått så-där…måste ha struten på Nickos huvud, men han gillar det inte..tänk om han skulle få tag i stygnen ?? Inte det roligaste precis. Vi längtar tills Vi blir av med stygn & att få svar..hoppas att det inte är något elakt. ska försöka få in ett foto här…som Jag fotade igår..

Kram så länge..måste kolla Nicko hela tiden, han har ingen strut på just nu..Så dåliga strutarna är, SUCK ! Endast ett tunt knytband, som inte passar så bra..pälsen fastnar osv..

Nicka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer ett foto, också från igår..När han var lite loj..

Förlåt förra fototGenerad..blev ju så stort. Bättre så här..

KRAMFlört

AnneN
0

#25 om du har ett vanligt läderhalsband med spänne så kan du använda det ist för snöret till tratten =)

_**/Mvh Anne

TinaH
0

Vad skönt att naten har gått bra! =)
Om du inte har som anne säger ett läderhalsband, så går det bra med en scarf också, =)

Även om han inte gillar tratten, så måste han tyvärr ha den i allafall… för det är noga detta med slickande och stygnen att dem inte får hans saliv i sig, för attdå kan det bli infektion…och det vill man ju inte.

Lycka Till! =)

Mvh TinaH

Nicka
0

Nu blev det plötsligt lite ROLIGTSkrattande..Vi kom på det också..läderhalsband..fixat redan..!! Så bra med denna sajt, när man kan hjälpa varandraFlört

Så tokigt att själva struten är så himla stor, Nicko ligger inte så skönt med den på. Så då försöker Vi utan och kollar honom HELA TIDEN !! Värst är det på natte-tid, vi måste kunna sova och Nicko måste ha den på då..Han kanske vänjer sig snart..förstår att han inte ligger lika skönt. Men Men, såret ser ut att läka bra och det är ju toppen.

Önskar att Jag kunde läsa fler trådar här…Men just nu fungerar det inte…Konstigt hur det har blivit ?? Haha..Jag meddelar Er före alla andra vänner Jag har..hihi Lustigt, hur det kan bli, tänker mer på Er i cyberrymden.

Ni är så Go'a allihopaKyss

mumsan
0

Nicka vad söt din hund är. Skönt att operationen gick bra. Förstår precis hur du har det. som att ha ett litet barn att ta hand om. Man är så mån om sin vovve. Tänk vad bra vi har det som kan ge våra hundar allt som står i vår förmåga.

Läste om hundar som inte har hem i andra länder.

Nicka
0

#30 TACKFlört

Ja det ser ut att läka fint, ringde till veten igår ! Visste inte hur Vi ska göra med såret, om Vi ska tvätta eller inte ?? Tur att Jag ringde,, för när det ser så här bra ut, så ska Vi inte göra något. Bara om det uppstår skorpor i såret, men det finns inga. Skönt.

Ja hemlösa hundar, Suck ! Ingen rolig syn.

Nicka
0

På torsdag ska stygnen tas på Nicko. Det läker så fint.

Värre var, att Jag tänkte hälsa på Min farbror i nästa vecka, för att Nicko skulle hinna bli bättre…Men tyvärr, så gick det fort..Han dog hemma i fredags förmiddag. Det var nog meningen att Jag inte skulle träffa honom.

Kram & Tack att Ni finns där ute i cyberrymden.

AnneN
0

Vad kul att höra att det läker fint på Nicko =)

Trist att du inte han hälsapå din farbror =/

/Kram Anne

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Veterinären ringde igår-kväll…usch..vilket sorgligt besked. Knölen var nästintill farligast ! Cancer såklart ! Under första halvåret måste Vi kolla Om det kommer fler knölar på samma område som nu har opererats, (också de ska opereras), får han inga fler inom ett halvår, så är det "ganska lugnt"

Usch..just nu i skrivande stund, är Jag så ledsen..

TinaH
0

Niicka gumsan, detta var verkligen tråkigt och höra…Gråter

jag tänker på er, hade jag bott nämare hade jag kommit över med massa hund-gott !Glad

Ta nu hand om Er, och sysselsätt husse nu ännu mera, annars så får väll han dån-dimpen, eller nått Flört

Tänker på er
kram
Tina

Mvh TinaH

Nicka
0

Tack Tina, du är en ÄNGELKyss..

Husse jobbar på modemässan i Sthlm denna vecka, han är tidigast hemma nästa vecka på månd. eller tisdag. Så Jag är ensam med Nicko, går här & gråter om vartannat. Vad gör man ?? Idag ska Jag besikta bilen också, hoppas det går bra iaf.

- Ja OM Du hade bott närmare, det skulle verkligen vara härligt, att ha Dig i närheten. Är ändå glad över att ha Er alla här. Det är skönt att få skriva av sig.

Kram från Mig, så länge.

Cerrolyn
0

Oj hoppas att det inte kommer några nya nu då.

Men ska han inte få cellgiftsbehandling eller strålning?

**MVH Cerrolyn

Tezza
0

Håller tummarna för att allt ordnar sig för er!

AnneN
0

Vad jobbigt besked, håller allat tummar tassar och allt annat som går att hålla för att han ska slippa få fler knölar.

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Tack'ar Er alla.

#37. Ingen har pratat om det, kanske Nicko är för gammal för att få det ?

Imorgon kväll 19.30 har Vi tid för att ta stygnen. Får väl veta mer då och självklart ska Jag fråga…Om allt !! Det konstiga är att Jag känt en lukt från såret, som Jag berättade för veten. men han hade ingen aning vad det var. Det luktar bränt gummi eller däck. Pratade igår med Min vän i Luleå, han funderade om det kunde vara tråden, som De sytt med ??Jag tvättar lite lätt med vatten och sen torkar bort. Och då är lukten borta !! Ett tag.  -Ja -Ja, det här är en tung bit i Livet..värsta är att man är så jäkla ledsen, tårarna kommer så lätt Suck !

Så fort man tittar på Go'a Nicko..vad gör han ? Jo han viftar på svansen..Det gör så himla ont. Till och med att Jag glömt Mitt barnbarn de här dagarna. Har svårt att tro att Nicko ska klara det här..Men hoppet finns ibland, som tur är !

Kram Kram till Er alla.

TinaH
0

UPP MED HAKAN!! =)

Klart som korva spad att Nicko klarar detta!! =)

Gammal man gör så gott han kan….osv… du vet! =)

kram
Tina

Mvh TinaH

Nicka
0

Hej Vänner..

Har haft fullt upp..Suck !! Skrev ju om Nicko's LUKT Hm? ingen förstod vad det var ?? Men nu vet Jag !!

Två nätter har han legat och kissat ner sig…stackars vovve, säger Jag bara..usch..tidigare har det antagligen droppat lite..Sen kom det så mycket,,han var så blöt under mage & ben. Har ringt till veterinären igen och sannolikt blir det en operation igen.

Annars har såret läkt jätte-bra och stygnen är ju borta. Nu är det bara att vänta..på nästa svar !

Kram så länge från Oss..

AnneN
0

Usch vad jobbigt för er, hoppas att det inte är något allvarligt den här gången då.
Men skönt att såret har läkt fint iaf =)

Har haft 2 hanar som började kissa på sig i sömnen och båda de hade förstorad prostata men de blev botade med en kemisk kastrering (en spruta) och en 10 dagars tablett kur.

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Imorgon kl: 9.00 har Vi tid igen…Få se vad som händer !!

#43 Tack för ditt svar..Har Vi tur, så blir det lika för Nicko, som det blev på dina vovvar.

AnneN
0

Håller tummar och tassar för er =)

_**/Mvh Anne

TinaH
0

Nicka lilla vännen…

Stackars voffe….
Ska bara tala om 2 saker, att jag tänker på er dagligen och tycker att era eländen borde nu få ett slut…. =(

Andra är det att överväg detta med kemisk kastrering, om ni inte i stället ska ta och göra en riktig kastrering.
Den kemiska får man bara ge en gång, ger man dem fler är blindhet stor….

Eller pröva med kemisk fört, hjälper inte detta, så kastrera.

Ni har inget och förlora. Jag lovar! =)

Sköt om Er nu och pussa voffe från mig! =)
Håller tummar och tassar för er =)

Tänker på Er
Kram Tina o Tyson

Mvh TinaH

Nicka
0

Hej Hopp..och ett SUCKFundersam

Ja här rör det sig hela tiden…Vi har varit på röntgen och lämnat kiss-prov m.m. Har varit hemma ca: 2 timmar !!

Nicko har förstorad prostata och det blir ännu en operation nästa torsdag den 28 feb. (samma dag som Min son's födelsedag)…Så det blir en strut/tratt i ytterligare 10 dagar !! Och även då igen små, små korta promenader. Sen hoppas Jag att Vi får lugnt & skönt, när allt är över. För så många dagar/veckor som gått och bara oroligt. Börjar se ett slut på allt elände som varit..

En kemisk ?? Då måste sprutan tas var femte månad..Men Neej, Vi valde att göra det en gång och sen få ett slut på detta.

En liten Rapport från Oss, Kram & Tack för Ert stödFlört

AnneN
0

Vad skönt att det inte var något värre än prostatan iaf =) Lycka till

_**/Mvh Anne

TinaH
0

Nicka

man ska inte hålla på och ta om den kemeska, för det leder till blindhet.
Ni gjorde helt rätt, att kastrera.
Skönt och höra att det kommer bli bättre!=)

Kramis
TIna o Tyson

Mvh TinaH

AnneN
0

Kan kemiskkastrering leda till blindhet? Har jag aldrig hört talas om

_**/Mvh Anne

TinaH
0

min vetrinär sa det när vi skulle kastrera tyson.

"Detta görs bara 1 gång, sedan får man överväga om man ska kastrera eller inte, detta är så starka saker att det kan leda till blindhet om man håller på"
Torkel Falk, din vetrinär Ödåkra / Helsingborg

Mvh TinaH

Nicka
0

Bra att en sån här diskution kommer upp om kastreringFlört

Just nu idag, så är allt OK med Nicko, han har inte kissat, sen sist Jag skrev om det…Så Vi passar på att njuta de här dagarna, Hm? Jag ska på begravning idag kl: 13.00, inte så man njuter av det förstås..Men Livet är ju så här..Inget man kan ändra på !!

Åter till kastreringen, så har Jag aldrig varit med om det tidigare, då Jag haft hundar i större delen av Mitt Liv. Har väl haft tur då. Man lär sig något nytt varje dag, även om det är mindre roligt.

Vårat val, var att ta spruta var femte månad eller kastrera med riktig operation. Det sistnämnda var det bästa tyckte Vi. Även att det är mycket viktigt att sköta vovven efter operationen. Just nu kommer Jag inte ihåg allt..men små promenader och mycket vila i tio dagar. Pratades om att han kunde få vatten i pungen, men kommer inte ihåg varför ?? Frågar om allt när det är dax !

KrameliKram på Er, så länge..

AnneN
0

Skickar sturkekramar till er.

_**/Mvh Anne

Nicka
0

SuckGråter..Otroligt !!

Idag fick Jag ännu ett till dödsbud, ingen släkting, men en nära konakt under många år. Hon har levt ett långt Liv, skulle fylla 95 år i år…så detta var väntat. Men, att allt kommer på en och samma gång ! Och ännu en till begravning, var ju senast igår på Min Farbrors..Saknar snart Ord !!

Min son ringde igår…han förlorade en kompis 29 år, i Torsdags !

Var Rädd Om Varandra…KRAM !

AnneN
0

Ojojoj du är verkligen otursförföljd just nu =( Skickar ett stort fång med styrkekramar till dig

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Vi var så säkraGråter..nu dör Nicko ifrån OssGråter..

Husse var ute på långpromenad, de hade varit hemma ca: 1,5 tim. Sen händer något med Nicko..Usch, så Jag gråtit, skrikit, gråter hur Jag än gör..Maktlös..Husses Ord: Nu dör han..

Vilken hemsk eftermiddag…

Nicko blev helt ur balans…ramlar åt sidan, han kunde absolut inte gå, såg hur dåligt han mådde, började plötsligt kräkas. Han lutar huvudet åt samma sida som han ramlat, ögonen rör sig underligt. Då trodde Vi att nu har han fått hjärnblödning !! Ögonen rör sig snabbt, men samtidigt långsamt. Var direkt som en ansiktsförlamning.  Efter allt detta som pågick under ca: 2 tim. så mår han nu mycket bättre och viftar på svansen, som vanligt igen !!

Vi tog under tiden kontakt med Uppsala, samt med Veterinär hos Agria..kan rekomendera Agria, de hade hjärta av guld.

Svaret Vi fick: eppilepsi eller Vestibularissyndrom, Jag tror på det sistnämnda..Har läst Om det och det passar direkt, det Nicko fick uppleva.. Nu ska Vi kolla honom varje halvtimma. Det här var helt nytt för Mig, har aldrig hört talas om det tidigare. Nu har Jag lärt Mig något nytt idag med. Sorgligt, men sant !!

KRAM & SKÖT OM ER Flörtfrån Oss sjuklingar….

AnneN
0

Oj! Hoppas verkligen han blir bra igen *kramar*

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Vart nyfiken på vad vestibularissyndrom är så jag googlade och hittade denna sida!
Enligt vad det står på den sidan så är det stor chans att hunden tillfrisknar även om det i vissa fall kan ta tid.

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Tack AnneGlad..Jag läste där inne igår-kväll.

Idag är Nicko ganska bra, han går lite konsigt…vingligt… Svårt att förklara. Knappt att Jag och Husse förstår att han lever !! Få se hur han är idag och imorgon ? Vi har ju operationstid på torsdag. Undrar hur det ska gå ?? Tänk Om cancern spridit sig redan och kanse finns i huvudet på honom.

UschGråter..det här är så sorgligt, vet inte hur Jag ska klara av dagen.

AnneN
0

#59 vad skönt att han är lite bättre idag =)
Som det står på den sajten jag länkade till i #58 så kan det ta allt från ett par dagar till ett par månader innan hunden är helt återstäld och om de då fortfarande tiltar lite med huvudet så är det ingen fara.

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Hej HoppFlört

Idag 9.15 var Vi hos veterinären igen..Nu börjar Nicko bli som han var, innan operationen den 31/1 Glad & Sprallig !!

Det var ju meningen att han skulle opereras idag för prostatan, MEN…Neej..Vi väntar ca: 1 mån. så han får hämta krafter, för det som hände i söndags. Han fick en spruta för sitt dropp-kissande, den håller i sig, fem månader !

Besöket idag kostade 1.440:- Få se hur/vad Försäkringen tycker.

Eftersom Jag är medlem i fler sajter här, så har Jag börjat skriva DAGBOK lite lättare för Mig och för Er som vill veta hur det går !!

Välkommen inSkrattandeKramar från Oss..Nicka & Nicko !

AnneN
0

Vad skönt att han börjar återhämta sig =)

_**/Mvh Anne

Nicka
0

#62 Tack..

Jag & Husse går som på molnSkrattande

AnneN
0

Jag kan tänka mej det… Ni är värda att ha en massa tur nu efter allt otur ni haft

_**/Mvh Anne

AnneN
0

Hur går det för er?

_**/Mvh Anne

Nicka
0

Hej Hopp…Skrattande…Skönt att någon tänker på OssFlört..Hihihi..

i slutet på Juli-månad.. Då..har det gått ett halvt år, sedan operationen. Har kollat flera ggr. varje dag..Om? någon mer knöl skulle dyka upp !!

Men…Neeej…inga fler knölar har kommit ! Suck ! Så SKÖNTGlad

Snart är det dax för en spruta, eftersom hans prostata är förstorad. Vi var ju klar för att operera den. Men exakt då..så kom ju Vestibularissyndromet !

- JaLedsen..allt kom på en och samma gångFörvånad..Oj, Oj !!!

Just nu…är det iaf. lugnt och skönt här. Bara Jag själv som varit krasslig hela våren och den kalla sommaren !

Min Go'bitKramar från Oss..Nicka & Nicko

AnneN
0

#66 vad skönt att det inte dykt upp fler problem nu iaf =)

_**/Mvh Anne