problemhund omplacering
Går in med en liten förfrågan..En blandras dobberman/pitbulltjej..Fått en dålig start i livet 2 år gammal..Hon klarar inte av att vara instängd eftersom hon för det mest fått vara i en källare dagtid när matte å husse jobbat..Är väldigt bråkig å styrig, visar lite ilska mot vissa män, men är förövrigt glad, ja å väldigt rädd..Svansen är ofta mellan benen..Ni som är hundvana, vad tror ni..Om tjejen framtid…/Catfoot

Pga att min sambo inte har någon direkt hundvana så kan jag inte ta mig an en hund med problem, men jag hoppas att ni hittar rätt person som kan ta hand om hunden!
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Av egen erfarenhet med min tik som kommer från rock bottom.
Med tanke på raserna så är det nog en väldigt liten procent som klarar av den typen av hund med dessa problem.
Hon är två år, det går kanske att fixa, men chansen att någon orkar med den typen av "terapi" och med den fasta handen hon beöver ser det inte så ljust ut.
Inte för att vara elak, säger bara vad jag tror, av egen erfarenhet.
Jag hoppas dock hon hittar någon som har kunskapen, orken, tiden och framför allt viljan att ge henne ett bra fortsatt liv.
Lycka till.

#3 Oh stackars tösen! Klart det där ska gå och fixa! Min brors rottweiler/amstaff var 10 månader när brorsan fick hem honom, han hade då redan varit i 6 olika hem (däribland ett missbrukarhem) han led av stor separationsångest och var undernärd. Idag är den hunden en av de mest fantastiska hundar jag känner och klarar av att vara ensam 6 timmar.
Synd att inte min bror vill ha en till hund, han är fantastisk med alla hundar, de tycks följa honom blint. :/
ja, det behövs verkligen nån med fast hand, nån som vet hur en liten rädd å orolig liten blandrastjej ska skötas..Är nog ingen lätt uppgift, men hoppas att det ska gå, för den rätte..Synd att din bror redan var upptagen av en vovvsing redan,,Han verkar vara rätt man för jobbet…

Oj så skönt att hon fick ett nytt hem =) Håller tummarna för att allt ska gå bra i fortsättningen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!