Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettpresentation-av-hundar-medlemmar
Läst 3506 ggr
hotty
0

vilken hund är bäst?

Hej våran familj ska skaffa hund vilken hund borde vi skaffa, Jag är 13 år och är yngst i familjen vi har även två katter, Vilken hund skulle vara bra för våran familj, vi är en lugn familj men två barn, jag och min äldre syster som snart fyller 18 det är väldigt tyst här hemma,

skulle uppskatta om jag skulle kunna få hjälp vilken hund som är bra att ha och smälter lätt in hos katter? tack i förskott,

psyko
0

Vad har ni för tidigare erfarenheter av hund? Vad vill ni har för storlek på hunden? Kommer ni att träna och/eller promenera mycket med er hund?

Berätta lite vad ni vill ha för egenskaper på er hund:)

hotty
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi älskar att ta promenader så det blir nog mycket sånt, Min pappa kommer gå och träna den, Storleken spelar nog inte så mycket roll det som är bäst med katter antaar jag =) ?

Men min pappa har kollat mycket på BernerSennerhund så..

psyko
0

Berner Sennen blir nog en bra hund för er:)

Rasen säger nästan ingenting om hur bra den går ihop med katter, men kan iallafall säga att vinthundar och terrier är nog de hundar som går sämst med katter, men det finns föstås undantag.

En ren sällskapshund skulle nog passa er bäst. Gå in på SKK och kika vad de har för raser under den kategorin och kolla om ni hittar någon som passar.

Lycka till!

hotty
1

TAck så mycket =) det blir nog en stor hund iallfall, Tack för hjälpen

[Vargnatt-]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en berner sennen :). En ras som älskar promenader och att vara med på allt som  händer i familjen, våran vovve fungerar bra ihop med våran katt. Lättlärd men envis ibland :). VÄldigt glad hund :). Undrar du något om berner sennen får du gärna fråga så ska jag försöka svara :) .

hotty
0

Nemen GUD vad fiiiin<33 nu vill jah ha en sån ennu mera!<33 vilken fiin hund du har alltså,

[Vargnatt-]
0

#6 Tack, han är mitt hjärta :). Hoppas ni hittar ni en vovve ni trivs med :)

hotty
0

förstår det =), Skulle göra vad som hälst bara för att äns få ta hand om en sån där <333 tacktack