kostnad?
Hejsan :)
Det är så att jag har funderat på att skaffa hund. Det ända jag undrar är.. Ungefär hur mycket pengar i månaden kostar det med en hund?
Hunden jag vill ha är en mellan stor hund. blandras med jack russel.. så den är ungefär så stor.
jack russel kallar jag en liten hund, men anyways :p
min tik - ca 60 cm hög. vikt på 29 kilo
Foder = ca 400-500 kronor/månaden
Försäkring = ca 120 kronor/månaden
Om man ska räkna koppel och annat är det ju oftast en engångskostnad, så det beror ju helt på hur mycket, och vad du köper. Om du tex har flera halsband, flera koppel osv.
Veterinärkostander kan man heller aldrig vara säker på då det kan hända saker hela tiden, sen varierar ju priset mellan olika veterinärer.
Övrigt (så som godis) = ca 100kronor / månad. Beror ju helt på där med.
Har jag glömt något?

#1 du glömde att man behöver en "buffert" om något oförutsett händer och man måste till vetten! Måste ju iaf nästan ha självriskpengen minst på ett konto i fall olyckan är framme!
#2 Javisst, men den är ju också oviss :)

#3 jo, fast man kanske ska lägga undan 200:- i månaden iaf för oväntade kostnader? Det gör vi till Kito iaf, för att vara på den säkra sidan :)
#4 Ja, men det blir i alla fall ovisst, man kanske lägger ut 50:- eller 500:- /månad, eller olika varje månad, beroende vad man har råd med för tillfället :)
Haha koppel var då inte en engångs kostnad för oss ;) Hades har nog avverkat 10 st i sitt korta liv :P
Sen kan det tillkomma kostnader för förstörda kläder, skor eller till och med inredning :) Det hade dock vi tur med.
#7 Ja, det har du rätt i. Inget jag råkat ut för dock :)