Panik!
Nu får jag panik!
Hades började ju yla för ett tag sen av smärta i benet/tassen. Vi stack till vet. och dom fann inget, dom sa att det var en stukning.
Nu när jag var utemed honom, stannade han och kunde inte stödja på benet. Sen började han slicka på tassen. Jag kollade direkt igenom den och trodde de kunde vara glas eller skit, men fann inget. Sen gick han normalt igen. Sen när vi kom in gjorde han samma sak igen och jag HITTAR INGET! Börjar han yla av smräta igen klarar jag inte mer!!!!

Fortsätter detta så kräv en grundlig utredning
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Men den förra var grundlig tyckte jag. Dom röntga o allt.. så jag vet inte vad mer dom kan göra. :(
Kan vara ett gräsfrö. Mycket vanligt och skitsvårt att hitta.
Man måste ofta skära upp och kolla.

De kan skicka vidare plåtarna till experter, de kan ta fler plåtar och kolla allt från ryggen till tårna
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Bara en tanke… har haft en hund som reagerade precis likadant. Ena stunden jätteont och haltade,sen efter ett tag helt ok. Blev till slut konstaterat artros i knäleden.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
..Nu när 890-3 säger det..
Låter troligt. Svärmors tik har haft samma symptom. Nu går hon på Mertacam (eller hur det stavas).. Var ett tag sedan dock, hon är 9 år nu.
Hur gammal är han? haltar han?
det kan inte vara sk "växtvärk"? (finns inte hos hundar, men det kallas så i folkmun)
Panosteit heter det på fackspråk, men kan även vara artros.
≧◔◡◔≦
Han är 1 år och 5 månader. Han haltar ibland. Och växtvärk vet jag inte finns. Det sade vet också.
Hoppas att det "bara" är en stukning eller sträckning. Dvs något som går över snart.
Du märker ingen skilnad på om han haltar mer om ni gått i skogen eller på asfalt?
**MVH Cerrolyn
När han har fått springa i skogen tycker jag han haltar.

Undrar Om det kan vara en KLO..?? som spökar ?? Har haft lika på Min hund och veterinären förklarade vad det var och varför.. Men Mitt minne..? Kommer ju inte ihåg, mer än att det var i klon.
#11 När jag känner och klämmer på klorna och tårna så säger han inget. Rycker inte heller.

På Min vovve var det när man kom mot klorn och klorn som sitter på insidan en bit upp på tassen !! ÅÅÅ..kommer inte på namnet på den klorn…Suck !
Så hopplöst, när det står still i huvudet
Hur som helst..Tänker på Er & Kram så länge !

Som jag skrev till dig igår. Gör en hd/ad röntgen och skicka iväg till SKK, till att börja med och så får man se vad det visar.
Växtvärk kan hundar visst ha, främst stora/tunga raser som växer fort. Samma sak hos växande unga stora hästar, och oss människor. Inte för att jag tror att din kan ha det utan det är ngt annat som bidrar till hans konstiga hälta.
Men växtvärt kan visst framkomma. Kanske får du byta veterinär också till en som är lite mer kunnig. Kan kännas lite väl surt att pröjsa en massa pengar för en utredning som inte ger något.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
#14 Det är många som säger att hundar inte kan ha växtvärk. Man kallar det för de men det är egentligen ngt annat. Inte bara min vet som sade det ;)
Men skitsamma, det är han för gammal för att ha. :)
#14 det heter då panosteit och inte växtvärk :)
≧◔◡◔≦
Min förra hund gjorde så en gång, Till slut hittade jag en liten tagg långt ner mellan trampdynorna, Kolla, är väl långsökt om du varit till vetrinären men kolla, En annan gång hoppa hon på tre ben o gnydde, då satt en liten fästing långt ner också mellan trampdynorna. Stackars er. Man mår dåligt själv när kompisen är dålig
har han haft nån fästing?
vår ena hund var sådär konstig för några sommrar sen.
vid blodprov såg de att hon hade en fästingburen sjukdom erlichas el nåt sånt hette den
Han har haft en. Men det hände långt efter problemet började.

Nål från en tall mellan dynorna kan vara nog. Om det är i bakbenen så kann smärta från höfter resultera i samma beteende när hunden har rörd sej ett tag.

Visst kan hundar ha växtvärk men deras växtvärk syns på röntgen..
Så om du röntgat Hades så ser en veterinär om han har det..
Har en granne vars hund råkat ut för liknande? Veterinären utreder henne än, Hon är 2 och helt plötsligt börjat halta? verkar sitta i höften..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
Höftproblem kanske ? Eller så kanske han sträckt sig ?
#21 Ja dom röntgade honom. Han är dessutom för gammal för "växtvärk".

För gammal?
är väl Nuffe i honom??
fråga? Växer håret mellan tassarna? Hade en Nuffe engång som fick ont när håret pressade isär tårna..
Tzar är lite så att man får trimma ner håret mellan trampdynorna för att tårna inte ska spreta isär..
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus
#24 Jag håller håret mellan tårna klippt, så det lär inte vara det heller :/
Ja, han har njuffe i sig :)