Blandrashundar iFokus

Blandrashundar

Etikettgod-morgon-middag-kväll
Läst 3697 ggr
LiindaLarsson
0

IDIOTER!!!!!

Hur kan man ta och slänga en hund .. veva den i luften 1-2-3- sen slänga ut den i en sjö en lite yoskshire :( jag säger då bara idioter

http://www.youtube.com/watch?v=4hHeKJfvCyM&NR=1

KindredCold
0

Ser inte ens om det är en hund.
Det är så sjukt dålig kvalité på filmen, men ja, synd om hunden, om det ens är en hund..

(synd om vilket djur det än är dock)

LiindaLarsson
0

DET ÄR EN HUND! man ser ju att det är en yorkshireterrier ,,, plus det står ju det oxå

AnneN
0

Stackars hund

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

KindredCold
0

#2 Jo, visserligen, men sökmotorn där så får man upp lite vad som.. Jag ser något svart och brunt, finns många svartbruna minihundar.. Men jag sa att det var synd om djuret..

Prova
0

men det är synd om det vad det nu är.. :(

Karmatarerskanise
0

Och han vevar inte den något. Han bara kastar ut den. Och vad vet vi, hunden kanske gillar det!

LiindaLarsson
0

hm, veva är ett ord vi säger här uppe som betyder att vi slänger det genom att vi puffar lite..

Karmatarerskanise
0

I vilket fall som kan inte vi veta om hnden gillar det eller inte. Därför tycker jag inte man ska kalla det varken det ena eller det andra.

fettmedkevlar
0

#7 Nu var det ju inte frågan om hur ni tolkar ett ord som. Det hela handlade om en möjlig hund som slängdes i vattnet.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

LiindaLarsson
0

du kanske själv tycker om att slänga djur i vatten? vem vet?

jo men spela roll om djuret gillar det det eller inte.. det  kan vara skadligt,,

Karmatarerskanise
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ju sga att vår hund hade gillat det, om vi hade orkat kasta honom ;)

LiindaLarsson
0

ORKA DISKUTERA,,

Karmatarerskanise
0

#10 Ja, förlåt, men jag tycker det finns värre saker att hetsa upp sig för när det gäller djur.

Vad är det för skador du tänker dig?

fettmedkevlar
0

#10 Jag tycker du skall lugna ner dig litegrann inte anklaga Hera för att vara en person "som kanske tycker om att slänga djur i vatten".

/Emma, Medarbetare på blandrashundar.ifokus

Karmatarerskanise
0

fettmedkevlar; lungt :P Det hade jag kanske gjort om jag kunnat ;)

LiindaLarsson
0

#15 Snälla lämna mina trådar  så slipper vi diskutioner.. /mvh Linda

fettmedkevlar
0

#15 Haha ja, men sådan anklagelser bör inte accepteras.

Du kanske får skaffa dig en stor slunga så du kan slunga ut din hund i vattnet? :)

Karmatarerskanise
0

#16 Nej, jag skriver precis där jag vill.
Tyvärr är det som så att man inte alltid gillar de svar man får, det måste du förstå. För den sakens skull kan du inte tro att du kan be folk sluta skriva. Skriver du får du ta att man inte gillar allt.

LiindaLarsson
0

jaa men det kan

vara hårt att landa i vatten

det kan vara en steneller nå liknande i vattnet men vet ju aldrig hur långt en hund/ djur kan sjunka i veten beroende på hur hårt man kastar..

den kan hamna snett i vatnet och sakda sig..

vi männiksor kan oxå skada oss i vatten

Karmatarerskanise
0

#17 Haha ja :P hahaha kan se de framför mig ;)

fettmedkevlar
0

#19 Jag tror nog dem flesta tittar innan dem skickar ut sin hund i vattnet, det gör man ju även själv om man skall ta sig ett dopp.

Har du hund själv förresten? :)

Karmatarerskanise
0

#19 Haha, mm, så kan man ju också se det :)

Som sagt, man kollar nog hur vattner och botten ser ut.

LiindaLarsson
0

ja hadde mina 3 hundar..

1 schäfer

2 blandraser..

fettmedkevlar
0

Vilken kennel kommer schäfern ifrån? :)
Såg förresten på din personliga sida att du bor uppe i norrbotten, får man fråga vart? Bor nämligen själv i Kiruna.

LiindaLarsson
0

.min mammas egna uppfödning..

LiindaLarsson
0

.

fettmedkevlar
0

och vad heter den? :))

LiindaLarsson
0

hur så?` ;)

inte kommer jag ihåg,, inte för att jag tänkt på det så mykcet vad hon hetat..(är inte alls brydd i sånt som handrar om uppfödning inte då och inte nu. men det kommer väll en dag jag blir det..) 

jag var ju kring 12-13 år då så ine tänkte väll jag på nå sånt.. tänkte bara på vad söta valpar

det är ju minst 5-6 år sen hon hadde det.. hon födder inte upp längre, men hon tränar och utställer hundarna :) hon funderar faktiskt på att ta en kull på vår nya tik som kommer från en annan uppfödare. men men ,,, jag bor ju inte hemma. har inte gjort det på typ 2-3 år.. ;)

fettmedkevlar
0

#28 Jag är bara nyfiken eftersom jag själv har schäfer samt min mamma har också kennel Vargsjön´s.
Var ju inte meningen att göra dig upprörd eller någonting.

KindredCold
0

#22 Min hane skulle nog kasta sig själv i vattnet om han kunde ;)
Inte badat med honom än. Och så jag ser ingen skillnad i att någon "slänger iväg" sin hund eller att hunden själv hoppar från en avsats, så som en klippa eller brygga.
En kompis schäfer hoppar för jämnan ut i vattnet, de badar såklart bara där de vet att inga vassa stanar ligger på botten eller så :)
Jag tycker du och jag tar ut våra hundar och låter dem hoppa i vattnet bäst de vill ;)
Min tik plaskar bara vid sidan, tror inte hon vet att/om hon kan simma ;)
Ska testa det i sommar när värmen kommer upp lite.

Anders 50
0

Milda makter..vilka diskussioner…finns nog värre saker att ta upp än en hund som landar i vattnet !

(nu får väl jag på nöten…)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

KindredCold
0

#31 Oroa dig inte, du får inte på nöten. Tror inte du är den enda som tänker så :)

Gillar din/a hund/ar kanske att hoppa i vattenet?

Anders 50
0

#32:Vid en rådjursjakt så gick rådjuret över en å och när hunden skulle över missade han spåret och kom ut på ett berg c.a. 3 m. över vattnet och hoppade rakt ner och simmade över. Såg det hela på avstånd.

När jag cykelmotionerar min jakthundar på sommaren brukar jag stanna till på en bro över en å ute i skogen och lossa hundarna. Inte går dom ner i vattnet… dom hoppar direkt från bron!

KindredCold
0

#33 Hihi, hoppa direkt från bron skulle nog min hane göra också om han fick chansen.
Tiken tror jag inte skulle våga, hon har aldrig simmat, men ska kolla i sommar om hon vågar sig ut på en simtur :)

Vad har du för hundar? *nyfiken*

LiindaLarsson
0

#29 inte gjorde du mig upprörd jag frågade bara varför du undrade men det fick jag ju svar på

Anders 50
0

#34 För närvarande bara schillerstövare,basset och gråhund.Tidigare när man hade mer tid hade jag fler hundar inom jaktraserna typ drever,hamiltonstövare,finsk stövare, tax och även uppfödning i dessa raser. Blandraser har också funnits, samt varghund.

KindredCold
0

#36 Åh, Basset och Schillerstövare, så vackra hundar.
Gråhund är också vackra, men inte min typ av hund :)
Åh, okej :)

Min första blandras jag hade trodde folk ofta var någon form av stövare, oftast just schillerstövare. Nog för att jag kan se vissa likheter, men så lika var de ju inte.. eller?

Nikkis
0

Har inte läst alla svaren, men tycker inte alls att det såg illa ut. Jag kan 'slänga' ut min lilla tik i vattnet sådär, dock inte så långt ut. Hon vill bara igen. Likså min mammas gamla Yorktik älskar vatten, i sina yngre dar hoppade hon själv ner från våran segelbåt och skulle simma och i bästa fall fånga fisk!

Min äldsta schäfer hane hade älskat om man satte fast honom i en katapult och slungade ut honom i vattnet så långt det bara gick-haha! Men han nöjer sig med att göra värsta magplasken och störtdykningar från bryggor dyl.

Så man ska Inte dra förhastade slutsatser om saker och ting man inte vet ett smack om!

KindredCold
0

#38 Tokhärlig bild :D
Jag håller med dig, min hane skulle älska det där med katapulten också, haha.

Nikkis
0

Tack så mycket, han är bra tokig min gamle Iko, hihi.

Vi kanske skulle ta och bygga en sån där katapult? Jag är nog rätt säker på att min gamling mer än gärna vill vara försökskanin!Oskyldig 

Vart tog hunden vägen?

KindredCold
0

#40 Nog ser jag det alltid :)

Ja, det tycker jag.
Min Akilles skulle nog inte misstycka han heller ^^

HAHA!
Också en mycket hälig bild :)

Karmatarerskanise
0

Hades är med han också ;)

KindredCold
0

#42 Yey, då har vi tre starka grabbar ;)

Karmatarerskanise
0

Precis :P Vem bygger?

Anders 50
0

Mina killar vill också vara med…

KindredCold
0

#44 Jag kan bygga ^^

Girlie
0

Åhh, våran gamla hund älskade också att kasta sig från bryggor m.m. En katapult skulle hon nog älskat. Skrattande

psyko
0

Vissa hundar tycker nog att det bara skulle vara skojsigt att bli utkastad i vattnet, men det är en annan sak att slänga ut en hund i vattnet om den skulle tycka att det vore väldigt obehagligt…

Karmatarerskanise
0

#48 Ja, då är det klart en annan sak. Men nu ser man ju inte i videon om hunden gillar det eller inte. Så då bör man inte ha en åsikt om dem heller :)